شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#تهران#شهردار تهران

ساعات کار ادارات و مدارس شناور می‌شود؟

معاون حمل و نقل شهردار تهران از برنامه ریزی‌ها برای مدیریت ترافیک مهرماه خبر داد و گفت: طرح شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس در دستور کار است.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، جلال بهرامی معاون حمل و نقل شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر مقرر شد که تا مهر ماه سال جاری هر هفته جلسات این ستاد برگزار شود تا بتوانیم هم افزایی خوبی در راستای حل مشکلات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمان بهره برداری از معابر شهر تهران به خصوص در شش ماهه دوم سال اولویت اول ترافیکی پایتخت است، گفت: زمان بهره برداری از معابر به این معنا است که همه کسب و کارها و مدارس و دانشگاه‌ها در یک ساعت شروع و در یک ساعت تمام نشود که همان طرح شناورسازی ساعت کار ادارات و مدارس است.

بهرامی با اشاره به اینکه سال گذشته با تدبیر وزارت کشور طرح شناورسازی آغاز ساعت کار مدارس و ادارات اجرا شد که اثرگذار بود، گفت: بررسی‌ها نشان داده است که معابر، جمعیت و تعداد خودروهای تهران به نسبت چهار پایتخت توسعه یافته تفاوتی ندارد اما جای سوال است که پس چرا همیشه در معابر تهران ترافیک وجود دارد؟! جواب ساده است و آن زمان استفاده از معابر در تهران است که درست تعریف نشده است و می‌بینیم که در یک ساعت مدارس، ادارات، دانشگاه‌ها و مشاغل آزاد آغاز به کار می‌کنند و در یک ساعت نیز ساعت فعالیت آن‌ها پایان می‌یابد که این مسئله سبب بروز ترافیک می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه قرار شد که علاوه بر توسعه ناوگان عمومی در شش ماهه دوم سال مسئله زمان بهره برداری معابر یا همان شناورسازی را پیگیری کنیم، گفت: نماینده استانداری و فرمانداری نیز در این جلسه حضور داشتند و مقرر شد طی هفته‌های آتی در این خصوص تصمیم گیری شود که به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.