شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفت ایران

رویترز گزارش داد:

دپوی 8 هفته‌ای محموله نفت ایران در تگزاس به‌دلیل ترس شرکت‌ها از تخلیه

خبرگزاری رویترز گزارش داد، محموله نفت توقیف شده ایران به دلیل بیم شرکت‌ها از تخلیه آن همچنان برای هشتمین هفته در سواحل تگزاس باقی مانده است.

دپوی 8 هفته‌ای محموله نفت ایران در تگزاس به‌دلیل ترس شرکت‌ها از تخلیه
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

خبرگزاری رویترز گزارش داد، محموله نفت توقیف شده ایران به دلیل بیم شرکت‌ها از تخلیه آن همچنان برای هشتمین هفته در سواحل تگزاس باقی مانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محموله نفت خام ایران که توسط ایالات متحده مصادره شده است به مدت هشت هفته در سواحل تگزاس باقی مانده است و نمی‌تواند تخلیه شود، چراکه شرکت‌های تجاری هراس دارند هر کشتی که آن را حمل کند توسط مشتریان کنار گذاشته شود.

سوئز راجان، یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال است که از ۳۰ ماه مه در نزدیکی گالوستون، در حدود ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) خارج از هیوستون، واقع در ایالت تگزاس لنگر انداخته است و شرکت‌های کشتیرانی از قبول آن خودداری می‌کنند. این نفتکش برای انتقال نفت خام آن به کشتی‌های کوچک‌تر و به یک عامل سبک‌کننده نیاز دارد، زیرا اندازه و وزن آن مانع از ورود مستقیم به بندر می‌شود.

یک فرد مطلع از این موضوع به رویترز گفت: شرکت‌های کشتیرانی نگران هستند که در صورت انتقال نفت خام ایران به کشتی‌هایشان سایر خریداران نفت در سفرهای آینده از کشتی آنها استفاده نخواهند کرد. 

وی با بیان این‌که «نفتکش سوئز راجان هنوز به دنبال شرکتی برای انتقال محموله نفت خام آن است» افزود: تیم حقوقی ما گفت که به هیچ وجه این کار را نکنید.

به گزارش رویترز، شرکت‌های دریانوردی برای جلوگیری از استفاده از نفتکش‌هایی که ممکن است نفت خام را از کشورهای تحریم‌شده حمل کرده باشند، کنترل‌ کشتی‌های چارتر را سخت‌تر کرده‌اند. شرکت‌ها به‌طور معمول، سه یا چهار قرارداد آخر کشتی را بررسی و از قراردادهایی که ممکن است بر سفرهای آینده تأثیر بگذارد اجتناب می‌کنند.

یک کارشناس مسائل صنعت نفت در غرب در این باره گفت: ناتوانی در تخلیه محموله این کشتی تا حدی هم به دلیل ترس از انتقام ایران است زیرا تهران تهدید کرده از هر شرکتی که نفت توقیف‌شده‌اش را تخلیه کند، انتقام خواهد گرفت.

این در حالی است که به گفته این کارشناس، این کشتی دارای تاییدیه‌ها و مدارک لازم ایالات متحده برای تخلیه است.

یک مقام دولت ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، گفت که به دلیل حساسیت موضوع، اسناد دادگاهی که اجازه توقیف را می‌دهد تا زمانی که محموله فروخته نشود به صورت مهر و موم شده باقی می‌ماند.