شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#محرم

توصیه به سیاست بازان در باره مردم و محرم شان

توصیه به سیاست بازان در باره مردم و محرم شان

عصر ایران نوشت: محرم ، نه تایید حکومت هاست و نه بازیچه اپوزیسیون ها ؛ محرم ، محرم است با همه فلسفه، مناسک و مراسم و آیین ها و سنت های تاریخی اش و با پیام هایی که هرگز کهنه نمی شوند: نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید، در اصلاح جامعه بکوشید و  آزاده باشید، حتی اگر دین ندارید.توصیه به همه سیاست بازان: مزاحم مردم و محرم شان نشوید، بزرگ تر از شما هم نتوانسته اند با این پرچم همیشه در اهتزاز بازی کنند. بروید جای دیگری بازی کنید!زیاده عرضی نیست!

این دو گروه، هر چند متضاد هم هستند ولی در عمل، مکمل یکدیگرند:
۱ - آنان که محرم و مناسک آن همانند سیاه پوشیدن شیعیان و عاشقان امام حسین علیه السلام را مصادره سیاسی می کنند و حضور مردم در هیات ها و عزارداری ها را به سطح گردهمایی های سیاسی تقلیل می دهند و نشانه حمایت مردم از نظام سیاسی می شمارند

۲ - کسانی که مردم را به تحریم محرم و نپوشیدن لباس سیاه به عنوان یک عمل سیاسی و ... فرا می خوانند و به باورهای مذهبی شان اهانت می کنند.

اینان، یکی از یکی، نابخردتر هستند. چه آن که هر دو، سیاسیونی اند که در دریای پرشور و سرخ محرم که باید در پی فضائل اخلاقی و انسانی بود، دنبال صیدهای حقیر سیاسی اند.

محرم ، نه تایید حکومت هاست و نه بازیچه اپوزیسیون ها ؛ محرم ، محرم است با همه فلسفه، مناسک و مراسم و آیین ها و سنت های تاریخی اش و با پیام هایی که هرگز کهنه نمی شوند: نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید، در اصلاح جامعه بکوشید و آزاده باشید، حتی اگر دین ندارید.

پیام محرم برای عمل است نه نمایش؛ حکومت ها اگر می خواهند متصل به محرم شوند، نیازی به نمایش و شعار ندارند، کافی است در مسیر اصلاح باشند و ظلم نکنند. اپوزیسیون ها هم اگر واقعا مخالف ستم هستند، بسیار احمق اند اگر تصور می کنند می توانند با تحریم نماد تاریخی مبارزه با ستم، به اهداف شان برسند و با بی حرمتی به باورهای ریشه دار مردم، آنها را همراه خود سازند.ت

توصیه دلسوزانه به همه سیاست بازان: مزاحم مردم و محرم شان نشوید، بزرگ تر از شما هم نتوانسته اند با این پرچم همیشه در اهتزاز بازی کنند. بروید جای دیگری بازی کنید!

زیاده عرضی نیست!




۲۱۶۲۲۰