شهر خبر

برشی از خاطرات هاشمی / اختلاف مشارکتی‌ها و بقیه دوم خردادی‌ها/ خویینی‌ها به مشارکتی‌ها نزدیک است یا بقیه دوم خردادی‌ها؟/ اتهام سحابی چیست؟

برشی از خاطرات هاشمی / اختلاف مشارکتی‌ها و بقیه دوم خردادی‌ها/ خویینی‌ها به مشارکتی‌ها نزدیک است یا بقیه دوم خردادی‌ها؟/ اتهام سحابی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات سوم مرداد ١٣٧٩ او آمده است:

آقای [سیدمحمود] دعایی، [سرپرست مؤسسه اطلاعات] آمد. گفت، دکتر [یدالله] سحابی، از او خواسته است که بگویند، اتهام مهندس [عزت‌الله] سحابی چیست؟ چون رابطه خودش با دفتر رهبری، خوب نیست، از من خواست که کمک کنم.

گفت، آقای [محسن] کدیور گفته است که هم‌بندی‌های آقای [عبدالله] نوری [در زندان اوین]، هم‌خُلق او نیستند، لذا بر او سخت می‌گذرد؛ خوب است جای او را عوض کنند.

آشیخ قدرت‌ علیخانی [نماینده بویین‌زهرا] آمد و گفت، در مجلس، اختلاف بین [حزب] مشارکتی‌ها و بقیه دوم خردادی‌ها، جدی است.

مشارکتی‌ها، آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] را سازشکار می‌دادند و می‌گویند، پس از گذشت یک سال، او را دیگر رئیس نمی‌کنند و در این دو ماه، به خاطر اختلافات مجلس، کار مهمی نتوانسته‌اند انجام دهند و دفتر رهبری به آقای کروبی گفته که رهبری به مجلس، در مورد طرح مطبوعات، تذکر خواهد داد.

آقایان [سیدمحمد موسوی] خویینی‌ها [عضو مجمع روحانیون مبارز] و [سیدمحمدعلی] ابطحی [رئیس دفتر رئیس‌جمهور]، تمایل به مشارکتی‌ها دارند و آقای [سیدعلی‌اکبر] محتشمی هم تا حدودی؛ با اینکه در گذشته این‌گونه افراد را قبول نداشتند.

۲۱۶۲۲۰