شهر خبر

روده خود را با این روش ساده خانگی و قدیمی سم‌زدایی کنید!

برای جلوگیری از بروز بیمار‌ی‌ها و یا رفع مشکلاتی در دستگاه گوارش روش سم‌زدایی را می‌توان پیش گرفت، سم‌زدایی روده و کبد با ترکیب چند مورد از سبزیجات مفید نسخه عالی طب سنتی است.

ایسکانیوز نوشت: برای سم‌زدایی روده و کبد به سراغ داروخانه طب سنتی می‌رویم، دستورالعمل‌هایی که در این مقاله به شما ارائه خواهیم داد اکثرا برای قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و تاثیرات فوق‌العاده آن بارها و بارها ثابت شده است.

از آنجایی که کبد یکی از ارگان‌های اصلی است باید پس از مسمومیت، فورا سم‌زدایی شود. بسته به شیوه زندگی شما، کبد می‌تواند فورا مسموم شود و شما را دچار مشکل کند و رنج بکشید و می‌تواند کار آنرا متوقف سازد. اگر شما می‌خواهید که دچار این مشکل نشوید و یا اگر مسموم شده‌اید می‌توانید با یک رژیم غذایی سالم از این مشکل دور شوید.

ترب برای سم‌زدایی و انواع مختلف رژیم مناسب است چرا که حاوی الیاف رژیمی بسیار شناخته‌شده‌ایی است که می‌تواند دستگاه گوارش نیز بطور کامل پاکسازی کند. ترب نیز سلامت روده را دربر می‌گیرد و از آن محافظت می‌کند.

سم زدایی طبیعی روده و کبد با معجون ترب قرمز

مواد مورد نیاز :

۳عدد هویج پوست کنده و شسته شده
۶ برگ کلم
½ لیمو پوست کنده
ریشه زنجبیل
دو عدد سیب شسته شده
یک عدد ترب شسته شده
سیب و هویج

طرز تهیه نوشیدنی خانگی برای سم‌زدایی روده و کبد :

ابتدا، دو فنجان آب را به مخلوط کن اضافه کنید و سپس تمام مواد گفته شده در بالا را داخل مخلوط کن بریزید و بطور کامل مخلوط کنید تا یک دست خرد شود و آنرا در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس بنوشید.

سیب برای دفع سموم:

مواد تشکیل دهنده سیب حاوی ضدعفونی کننده سالم است چراکه مقدار زیادی پکتین که به دستگاه گوارش کمک می‌کند تا سموم را دفع کند، می‌باشد.

ریشه زنجبیل برای سم‌زدایی روده و کبد:

یبوست، نفخ و بسیاری از مسائل مربوط با دستگاه گوارش را با ریشه زنجبیل می‌توان درمان کرد. ریشه زنجبیل همچنین نیز برای سم‌زدایی روده و کبد استفاده می‌شود.

لیمو برای سم زدایی روده و کبد:

لیمو یک ابزار مناسب و شگفت‌انگیزی برای سم‌زدایی روده و کبد است که می‌تواند به بهترین نحو این دو ارگان را سم‌زدایی نماید. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، که برای تجدید متابولیسم بدن مناسب است.

کلم برای رفع سموم کبد:

کلم یکی از بهترین گزینه‌ها برای کبد می‌باشد و شما می‌توانید آنها را هم بصورت آب پز و یا خام مصرف نمایید. کلم برای رفع سموم شما بسیار مناسب است و توصیه می‌شود که این گیاه را رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

هویج و ترب برای سم زدایی کبد :

هردوی این گیاهان از ویتامین A زیادی برخوردارند. مصرف این دو گیاه به شدت توصیه می‌شود چراکه باعث سم‌زدایی کبد می‌شود.