شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شاسی بلند#خودروهای داخلی

این شاسی بلند جای همه خودروهای داخلی گران شد + جدول

این شاسی بلند جای همه خودروهای داخلی گران شد + جدول

برخلاف تصورات و پیش‌بینی‌ها امروز بازار خودرو پس از مدت‌ها افت قیمت طعم رشد را چشیدند و افزایش چند ده میلیونی را تجربه کردند.

هرچند تصور می شد با توجه به تعطیلات آخر هفته روند قیمتی در بازار یا شکل ثابت داشته باشد و یا خودروهای داخلی با افت راهی بازار شوند، اما برخلاف تصورات امروز پرطرفدارهای ایران خودرو رشد ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان داشتند.

فعالان بازار خودرو هم که از این رشد تعجب کرده‌اند به این نکته اشاره می‌کنند که رشد قیمتی بی دلیل بوده و مشخص نیست چه عاملی باعث شده تا فنر قیمت خودرو دَر برود.  

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S۵ پلاس» بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایش ۴۰ میلیونی را تجربه کرد. «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش ۳۶ میلیونی در رتبه دوم بیشترین رشد قیمت قرار گرفت.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته رشد ۳۰ میلیونی داشت. «هایما S۵ پلاس» هم با افزایش ۴۰ میلیون تومانی در بازار یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم ۴۹۰ میلیون تومان قیمت خورد و رشد ۲۰ میلیونی داشت.

اما خانواده دنا که در روزهای اخیر پی‌در‌پی کاهش قیمت داشت امروز روند خلاف جهت پیش گرفتند و با رشد در بازار عرضه شدند، بطوریکه «دناپلاس» امروز در بازار رشدی ۳۰ میلیونی داشت و  ۶۲۵ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم ۸۱۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی ۳۶ میلیونی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم پس از مدت افت امروز افزایش ۲۰ میلیونی داشت و در بازار ۷۸۰ میلیون قیمت خورد.

قیمت هایما