شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#روسیه#شورای امنیت

آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای، اجازه پایان جنگ اوکراین را نمی‌دهد

آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای، اجازه پایان جنگ اوکراین را نمی‌دهد

مهر نوشت: دبیر شورای امنیت ملی روسیه ارسال بمب خوشه‌ای از سوی آمریکا برای اوکراین را تلاشی برای جلوگیری از پایان بحران کی‌یف توصیف کرد.

به نقل از رویترز، دبیر شورای امنیت ملی روسیه از تلاش‌های غرب برای تداوم جنگ در اوکراین انتقاد کرد.

«نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا و کشورهای متحد آن هر کاری برای تشدید بحران در اوکراین انجام می دهند. دبیر شورای امنیت ملی روسیه این موضوع را در ارتباط با ارسال بمب های خوشه ای آمریکا به اوکراین عنوان کرد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که «لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل تشکیل یک باشگاه بین‌المللی متشکل از کشورهای میانجی گر به منظور یافتن راه‌حل‌هایی برای بحران اوکراین را پیشنهاد داده است.

پاتروشف در خصوص گروه بریکس هم گفت که بریکس، برخلاف ناتو می تواند نقش مهمی در تثبیت روابط بین المللی و ایفای نقش رهبری در توسعه جهانی داشته باشد.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه افزود که بریکس، بستری برای گفتگوی برابر و جستجوی جمعی راه حل برای مشکلات امنیتی جهان است.

پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا سه هفته پیش در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» رسماً تأیید کرد که این کشور تصویب کرده که برای نخستین بار تسلیحات مناقشه‌ برانگیزِ «بمب‌های خوشه‌ای» را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.

بایدن مدعی شد که این اقدام، «تصمیمی سخت» برای دولت آمریکا بوده، اما او و کابینه‌اش در نهایت «پس از مشورت با متحدان و همکاران در کنگره» این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند، زیرا «مهمات اوکراینی‌ها در حال اتمام است و در ضدحملات به این نوع تسلیحات نیاز دارند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین و مشورت بامتحدان خبر می‌دهد که پیش از این «بوریس پیستوریوس» (Boris Pistorius) وزیر دفاع و «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگوهایی جداگانه مخالفت برلین با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین اعلام کردند.

310310