شهر خبر

تجهیز شناورهای ارتش به موشک‌هایی با قدرت مقابله با ناوهای هواپیمابر آمریکا

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با استقرار و نصب موشک ابومهدی بر روی شناورها می‌توانیم از منافع جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد، حراست کنیم.

تجهیز شناورهای ارتش به موشک‌هایی با قدرت مقابله با ناوهای هواپیمابر آمریکا
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه، سوم مردادماه) در تشریح اهمیت موشک ابومهدی در ارتقای توان رزم این نیرو گفت: مزیدشدن این موشک به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در عمق تکمیل می‌کند.

به گزارش فارس، وی افزود:‌ با توجه به سواحل ما در منطقه مکران و شناورهای نیروی دریایی ارتش، با استقرار و نصب آن بر روی شناورها می‌توانیم از منافع جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد، حراست کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ویژگی‌های موشک ابومهدی بیان کرد: این موشک پاسخگوی هرگونه تهدیدی در عمق دریا به ویژه شمال اقیانوس هند به‌عنوان محل ماموریت و مسئولیت نیروی دریایی ارتش است، این قابلیت را برای نیروی دریایی فراهم می‌کند.

پیش از این سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز (سه‌شنبه، سوم مردادماه) در تشریح اهمیت موشک ابومهدی در ارتقای توان رزم این نیرو گفته بود: یکی از کارهایی که این موشک می‌تواند انجام بدهد، دورسازی دشمن است و می‌تواند دشمن را از ساحل خودمان دور کند. ما می‌توانیم از عمق موشک ابومهدی را شلیک کنیم. این موشک دارای سیکر دوگان است و در مقابله با جنگ الکترونیک دشمن موفق عمل می‌کند.