شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#کنکور#مدارس#مجلس یازدهم

خط و نشان نماینده مجلس برای متقلبان کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم بر لزوم تمرکز دستگاه تعلیم و تربیت برای تقویت آموزش در مدارس دولتی تاکید کرد.

شفقنا: دکتر علی کریمی فیروزجایی با اشاره به وضعیت مدارس دولتی اظهار ‌کرد: مدارس دولتی پایه و محور فعالیت آموزش و پرورش شناخته می‌شوند. ایجاد و توسعه مدارس غیردولتی نباید به اصل برقراری عدالت آموزشی در کشور آسیب وارد کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور افزود: هر چند حمایت از مدارس غیردولتی سیاست مشترک دولت و مجلس است اما مدارس غیردولتی در زمینه دریافت شهریه، انصاف و عدالت را رعایت نمایند.

نماینده مردم بابل ضرورت توجه وزارت آموزش و پرورش به نظام مندسازی مدارس غیردولتی را یادآور شد و افزود: برای نظارت بر مدارس غیردولتی باید طرح آمایش توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین شود که در بازنگری قانون مربوط، در آینده نزدیک در مجلس لحاظ خواهد شد.

وی با انتقاد از کاهش کیفیت آموزش در مدارس دولتی تداوم این روند را باعث آسیب به توسعه کشور دانست و افزود: استیلای اقتصاد در عرصه فرهنگ و دانش آفت رشدیافتگی کشور است و مجلس یازدهم مسئله ساماندهی مدارس غیردولتی را در دستور کار دارد.

آقای کریمی فیروزجایی در ادامه به تقلب در کنکور دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: مجلس از کنار این موضوع به سادگی عبور نخواهد کرد و پیگیری آن برای ابراز اطمینان از سلامت این روند در آینده، در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: سلامت کنکور خط قرمز عرصه آموزش کشور است و دولت در زمینه تامین ساختارهای سلامت بخش آن مسئولیت دارد و دولت باید در مورد روند برگزاری سالم کنکور به داوطلبان و خانواده‌های آنان اطمینان بدهد.