شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#ایران

شناورهای ارتش به موشک هایی با قدرت مقابله با ناوهای هواپیمابر آمریکا مجهز می شوند

شناورهای ارتش به موشک هایی با قدرت مقابله با ناوهای هواپیمابر آمریکا مجهز می شوند

فارس نوشت:جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با استقرار و نصب موشک ابومهدی بر روی شناورها می‌توانیم از منافع جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد، حراست کنیم.

دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (سه‌شنبه، سوم مردادماه) در تشریح اهمیت موشک ابومهدی در ارتقای توان رزم این نیرو گفت: مزیدشدن این موشک به سبد موشک‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی و قدرت دفاعی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را در عمق تکمیل می‌کند.

وی افزود:‌ با توجه به سواحل ما در منطقه مکران و شناورهای نیروی دریایی ارتش، با استقرار و نصب آن بر روی شناورها می‌توانیم از منافع جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد، حراست کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به ویژگی‌های موشک ابومهدی بیان کرد: این موشک پاسخگوی هرگونه تهدیدی در عمق دریا به ویژه شمال اقیانوس هند به‌عنوان محل ماموریت و مسئولیت نیروی دریایی ارتش است، این قابلیت را برای نیروی دریایی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین پیش از این سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران صبح امروز (سه‌شنبه، سوم مردادماه) در تشریح اهمیت موشک ابومهدی در ارتقای توان رزم این نیرو گفته بود: یکی از کارهایی که این موشک می‌تواند انجام بدهد، دورسازی دشمن است و می‌تواند دشمن را از ساحل خودمان دور کند. ما می‌توانیم از عمق موشک ابومهدی را شلیک کنیم. این موشک دارای سیکر دوگان است و در مقابله با جنگ الکترونیک دشمن موفق عمل می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه موشک ابومهدی به ما کمک می‌کند تا اهداف را به دقت هدف قرار داده و دشمن را در عمق مورد اصابت قرار دهیم، تصریح کرد: همچنین باعث می‌شود دشمن از ساحل ما دور شود. موشکی که امروز به نیروهای دریایی سپاه و ارتش تحویل می‌شود، موشکی است که هم می‌تواند بر روی شناور نصب شده و هم از روی سکوهای ساحلی شلیک شود.

سردار تنگسیری گفت: اگر شناور شما یک هزار کیلومتر وارد عمق شود و این موشک را با برد یک هزار کیلومتری شلیک کند، دشمن یا ناو هواپیمابر باید یک هزار کیلومتر دیگر عقب‌نشینی انجام بدهد. در آن صورت هواپیماهای این ناو هواپیمابر کارآیی نخواهند داشت. به همین دلیل، این موشک جزو موشک‌های تحریمی است.

دریادار کاویانی تصریح کرد:‌ موشک ابومهدی با قابلیت‌ها و سَر جنگی بسیار پرقدرت می‌تواند پاسخگوی هر تهدیدی باشد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با این موشک بتوانیم قدرت بازدارندگی و زنجیره دفاعی خودمان را در کنار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خلیج فارس تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و دریاهای آزاد و هر کجا که منافع جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز و نجیب ایران اسلامی باشد، تامین کنیم.‌ حتماً با دریافت این موشک و به کارگیری آن این توان ایجاد خواهد شد.

۲۱۶۲۱۷