شهر خبر

از ورشکستگی بانک معروف تا تغییر سیاست مالی جمهوری خواهان آمریکا

از ورشکستگی بانک معروف تا تغییر سیاست مالی جمهوری خواهان آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه واشینگتن پست (The Washimgton Post) در تاریخ ۲۵ژوئیه ۲۰۲۳ مصادف با ۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ در بخش اقتصادی اعلام کرد:

۱.دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در طول دو سال گذشته به بهانه قانون تخصیص بودجه به پروژه‌های خاص، ۲.۳ میلیارد دلار بودجه مربوط به آب فدرال را به پروژه‌های خودمحورشان هدایت کردند.

۲.احزاب جمهوری خواه امریکا اخیرا بر سر تلاش برای تغییر سیاست مالی اختلاف نظر داشتند. این عدم توافق بر سر تعیین سقف برای کسر جزئی مالیات پرداخت شده به دولت‌های ایالتی و محلی بود.

واشینگتن۱

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ مصادف با ۳ مردادماه ۱۴۰۲ در بخش اقتصادی و مالی گزارش کرد:

۱.شرکت بانکداری UBS سوئیس با پرداخت ۳۹۰ میلیون دلار جریمه مربوط به موسسه مالی Archegos به قانونگذاران امریکا و بریتانیا موافقت کرد.

سقوط این موسسه مالی باعث ورشکستگی بانک Credit Suisse شد.

۲.عدم اطمینان در مورد مسیر تورم در اواخر تابستان امسال، پیش‌بینی گام‌های بعدی فدرال امریکا را پس از افزایش احتمالی یک چهارم درصدی نرخ بهره در این هفته دشوار می‌کند.

وال-استریت۱

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ مصادف با ۳ مردادماه ۱۴۰۲ در بخش مالی اعلام کرد:

نیویورک۱

۱.سرویس درآمد داخلی ایالات متحده امریکاد اعلام کرد که فورا از اعزام ماموران برای بازدیدهای غیرمنتظره از خانه‌ها و مشاغل جلوگیری می‌کند.

این تغییری جزئی در سیاستی است که برای چندین دهه در تلاش‌های این حوزه در جمع آوری مالیات‌های پرداخت نشده و حتی واکنش‌های سیاسی و تهدیدات فزاینده برای کارمندانش، نقش محوری داشت.

۲.ایلان ماسک با حذف لوگوی پرنده که از سال ۲۰۰۶ بخشی از هویت توئیتر بود، شروع به پاک کردن یک برند اینترنتی کرد.

هدف او ایجاد یک اپلیکیشن همه کاره است که تحت عنوان x شناخته می‌شود.