شهر خبر

روسیه: برای آینده جهان می‌جنگیم/کشورهای غربی به مستعمره تبدیل شدند

روسیه: برای آینده جهان می‌جنگیم/کشورهای غربی به مستعمره تبدیل شدند

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، حتی کشورهای پیشرفته غربی و آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی قوی هستند، به مستعمره‌ تبدیل شده‌اند.

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه طی سخنرانی در انجمن زنان روسی-آفریقایی تاکید کرد: کشورهای غربی، حتی آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی قوی و پیشرفته هستند، به مستعمره‌هایی تبدیل شده‌اند.

وی افزود: جالب‌ترین مسئله این است که کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو از پیش به مستعمره‌های جدید تبدیل شده‌اند. آن‌ها به لحاظ اقتصادی قوی هستند، تاریخ طولانی درباره توسعه دموکراتیک دارند و بسیاری از آن‌ها در گذشته آزادی‌های دموکراتیک را خلق کردند. با این حال امروز آن‌ها نه تنها وابسته هستند بلکه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اخلاقی کاملا تحت امر اراده مرکز اصلی خود یعنی دنیای آنگلوساکسون هستند. البته جهان تمایلی به دنبال این مسیر قدیمی ندارد و نمی‌خواهد به آن بازگردد و همان اشتباهات را تکرار کند.

زاخارووا تصریح کرد: ما نه تنها برای خودمان مبارزه می‌کنیم بلکه برای آینده این جهان می‌جنگیم. و ما هستیم که تصمیم می‌گیریم آیا جهان آزاد خواهد بود یا به استعمار گذشته بازخواهیم گشت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: روسیه و آفریقا همچون برخی از کشورهای غربی آماده نیستند آزادی را فدای منافع مادی کنند. اگرچه رفاه و منافع مادی اهمیت دارد، اما چیزی‌های مهم‌تر دیگری نیز وجود دارند. اگر آزادی درونی، اراده آزاد و درک خوب و بد وجود نداشته باشد، رفاه و منافع علیه انسان‌ها عمل می‌کند.

311311