شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#آیت الله#کنسرت#جمعه#مخالفت#امام جمعه

علم‌الهدی آواز کدام خواننده را گوش می‌کند

علم‌الهدی آواز کدام خواننده را گوش می‌کند

آیت الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان ضمن بیان دلایلش در مخالفت با اجرای کنسرت در مشهد، از خواننده‌ای که آواز او را گوش می‌کند نام برد و با این حال تاکید کرد که حتی او هم نمی‌تواند در مشهد کنسرت برگزار کند.

وی گفت: اگر ممانعت کنسرت نبود، اینجا تبدیل می‌شد به بازار کنسرت کشور. یعنی همه کنسرت‌ها می‌آمد اینجا. آن‌وقت زائر خارجی می‌آید اینجا تا کنسرت ما را گوش بدهد. حالا نه‌تنها کنسرت، مسائل دیگر هم داریم که کنسرت در برابر آن چیزی نیست. کسی که مشهد می‌آید برای زیارت باید بیاید. اگر برای عیاشی می‌خواهد بیاید، جا برای عیاشی فراوان است اما در اینجا فرهنگ امام هشتم باید حفظ شود.

اینجا جزیره کیش نیست که وسطش یک گنبد طلا باشد.

علم‌الهدی در پاسخ به این پرسش که«شما می‌گویید کنسرت نباشد و از آنچه که در جلسات بیان کردید این بوده که با موسیقی اصیل و آنچه آدم را یاد خدا بیندازد مشکلی ندارید. برای همین نوع موسیقی چه‌کار کردید؟ یعنی اصلا همین موسیقی‌ای که قابل قبول است از نظر شما، برای این چه کردید؟» افزود: توجه داشته باشید که کنسرت موسیقی، فقط موسیقی نیست. الان کنسرت در کشور ما مبدل شده است به موسیقی جمعی. موسیقی جمعی حواشی منکر دارد که ربطی به خود آن نوا ندارد. گاهی من خودم کارهای آقای سراج را گوش می‌دهم. اما اینکه بگوییم کنسرت آقای سراج آزاد، نه نمی‌شود. اینجا دیگر کسی به کنسرت آقای سراج گوش نمی‌دهد. بلکه با اعمال و حواشی‌اش اینجا می‌شود کانون منکرات.

۵۷۵۷