شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#مردم#برای#خرید#این#خودرو#دست#شکنند!

مردم برای خرید این خودرو سر و دست می شکنند!

مردم برای خرید این خودرو سر و دست می شکنند!

پیش‌سفارش‌های خرید سایبرتراک از ۱.۹ میلیون فراتر رفته که با ظرفیت تولید سالانه ۳۷۵ هزار دستگاهی تسلا، تحویل این تعداد پنج سال طول خواهد کشید.

تا این لحظه، سفارشات خرید برای تسلا سایبرتراک از ۱.۹ میلیون فراتر رفته است و ایلان ماسک اوایل هفتهٔ جاری اظهار داشت تقاضا برای این پیکاپ جنجالی بسیار دور از انتظار بوده است. با توجه به اینکه تسلا در نظر دارد سالانه حداکثر ۳۷۵ هزار دستگاه سایبرتراک تولید کند، اساساً تحویل همهٔ سفارشات پنج سال طول خواهد کشید. البته ممکن است خیلی از کسانی که این پیکاپ را رزرو کرده‌اند سفارش خود را نهایی نکنند زیرا سپردهٔ رزرو سایبرتراک تنها ۱۰۰ دلار است.

در حال حاضر، سایبرتراک در گیگافاکتوری تگزاس تولید می‌شود اما احتمال تولید آن در گیگافاکتوری مکزیک که چند سال دیگر راه‌اندازی خواهد شد هم وجود دارد. فعلاً مشخص نیست که این پیکاپ در خارج از آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد یا نه اما در حال حاضر، کسانی که در اروپا یا آسیا هستند هم می‌توانند آن را سفارش دهند. بااین‌حال، اندازهٔ بزرگ و وزن سنگین سایبرتراک می‌تواند فروش آن را در خارج از ایالات‌متحده محدود کند. به‌عنوان‌مثال، در چند کشور اروپایی این خودرو در دستهٔ تراک تجاری قرار می‌گیرد.

سایبرتراک در می ۲۰۲۱ یک میلیون پیش‌سفارش داشت که این یعنی رزروها طی دو سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. ظاهراً قرار است این پیکاپ با برد ۵۶۰ کیلومتری به بازار عرضه شود. این در حالی است که زمانی که پیکاپ تسلا در نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی شد، ایلان ماسک وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ چهار موتوره با برد ۱۰۰۰ کیلومتری را داد اما به گفتهٔ منابع مختلف، اکنون بعید به نظر می‌رسد که این نسخه به تولید برسد. بااین‌حال، ماسک به ویژگی‌های نوآورانهٔ سایبرتراک اشاره کرده و اظهار داشته که این پیکاپ الکتریکی در جاده شبیه هیچ خودروی دیگری نخواهد بود:

من تأکید می‌کنم که سایبرتراک به تکنولوژی‌های جدید زیادی مجهز است. این شبیه هیچ وسیلهٔ نقلیهٔ دیگری نیست.