شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#انتخابات مجلس

غلامرضا نوری قزلچه رییس فراکسیون مستقلین:

اصلاحات در قانون انتخابات مجلس به کم رونق شدن انتخابات دامن می زند

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس معتقد است اگر به همه جریان‌های سیاسی فرصت شرکت در انتخابات داده نشود، انتخابات آب در هاون کوبیدن است.

اصلاحات در قانون انتخابات مجلس به کم رونق شدن انتخابات دامن می زند
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۲ ۱۸:۳۰:۱۳
اعتمادآنلاین |

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس، باید اجازه حضور و رقابت کاندیداهای همه سلایق و جریانات سیاسی فعال در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی در انتخاب را داد.

به گزارش جمهوریت، غلامرضا نوری قزلچه در تحلیلی از فضای انتخاباتی کشور گفت: در شرایطی که حدود ۷ ماه تا برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده، فضای سیاسی حاکم بر کشور به گونه ای است که گویی انتخابات کم‌ رمقی در پیش داریم.

وی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: متاسفانه اصلاحات در قانون انتخابات مجلس نیز به کم رونق شدن انتخابات دامن می زند، لذا چنین وضعیتی در کنار بازخوردها از مراجع مسئول ، همه بیانگر این است که احتمالا انتخابات با مشارکت کمتر از دوران قبلی خواهد بود.

این نماینده مجلس در تبیین پیامدهای برگزاری انتخابات در چنین فضایی بیان کرد: مشارکت پایین در انتخابات، اتفاق خیلی بدی برای کشور ماست؛ آن هم در شرایطی که انتخابات در کشورهای همسایه همچون ازبکستان و ترکیه با مشارکت بیش از ۸۰ درصد بوده است.

نوری، راهکار افزایش مشارکت را حضور کاندیداهای همه سلایق و جریان های سیاسی فعال در چارچوب قانون اساسی در انتخابات دانست و گفت: در غیراین صورت ، همان «آب در هاون کوبیدن» و مشغول کردن عده ای خواهد بود.