شهر خبر

هرتزوگ: وضعیت اضطراری است/نشست نتانیاهو با وزیران دادگستری و دارایی

هرتزوگ: وضعیت اضطراری است/نشست نتانیاهو با وزیران دادگستری و دارایی

ایرنا نوشت: در شرایطی که رئیس رژیم صهیونیستی وضعیت این رژیم را اضطراری اعلام کرد، موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضائی همچنان بر مواضع خود اصرار دارند.

به گزارش از روزنامه صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه خواستار اجماع موافقان و مخالفان درباره لایحه تغییرات قضائی شد و گفت: این لایحه نباید به صورت یکجانبه در کنست (پارلمان) تصویب شود.

وی افزود: ما در وضعیت اضطراری قرار داریم و باید مسئولیت پذیر باشیم. شبانه روز در تلاش برای حل مساله هستیم، اما شکاف هایی وجود دارد که پر کردن آنها نیازمند مسئولیت‌پذیری همه طرف‌هاست.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز درباره نشست مخالفان لایحه تغییرات قضائی نوشت: رهبران مخالفان تهدید کرده اند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، در نشست رای گیری امروز برای رای به «لغو برهان عقلانیت» شرکت نمی کنند.

این روزنامه صهیونیستی از حمله «مراف میکائیل» رهبر حزب کارگر و «ایمن عوده» رهبر حزب «حداش» به لاپید خبر داد و به نقل از «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» نوشت: به نظر می رسد که تو در حال رسیدن به مصالحه با ائتلاف هستی!

براساس گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله بعد از ترخیص از بیمارستان، ‌به کنست رفت و با «یاریو لوین» وزیر دادگستری و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی دیدار کرد.

در شرایطی که پلیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۱۲ نفر از معترضان را مقابل کنست این رژیم بازداشت کرد، «دیوید بارنی» رئیس موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) اعلام کرد: اگر اسرائیل دچار بحران قانونی شود، من طرف مخالفان اصلاحات قضایی می ایستم.

به گزارش ایرنا، اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی که دست دستگاه قضایی را برای لغو مصوبات کابینه خواهد بست و اعتراض گروه های مخالف کابینه، منجر به دوپارگی و اختلاف شدید میان صهیونیست ها شده و دهها هزار نفر را برای اعلام اعتراض خود به خیابان ها کشانده و تلاش های دقیقه نودی رییس رژیم صهیونیستی برای رسیدن مخالفان و موافقان به یک راه حل میانه تاکنون راه به جایی نبرده است.

کنست امروز بخش موسوم به «لغو برهان معقولیت» در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را بررسی می کند که انتظار می رود برای رای گیری امروز به کنست ارایه شود. از این رو، رژیم اسرائیل ساعاتی سرنوشت ساز را با توجه به شکاف و دو دستگی داخلی بر سر آن پیش روی خود دارد.

کابینه نتانیاهو با مطالبه «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن است که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد. این بخش از لایحه در صورت تصویب در پارلمان رژیم صهیونیستی و تبدیل شدن به قانون، جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» بداند، خواهد گرفت.

اعتراضات چنان گسترش یافته که به عمق مهمترین بخش نظامی رژیم اسرائیل یعنی نیروی هوایی رسیده است؛ به گونه ای که حالتی شبیه به سرپیچی از فرامین کابینه و فرماندهی ارتش در آنها دیده می شود و همچنین صدها افسر و نظامی واحد ذخیره ارتش این رژیم نیز پذیرش هرگونه دستور برای شرکت در عملیات های احتمالی را رد کرده اند.

این اعتراضات امروز دوشنبه نیز به شکل گسترده تری ادامه یافته است و تنش های سیاسی و اجتماعی در سرزمین های اشغالی به حدی است که چهره ها و رسانه های مختلف صهیونیست نسبت به خطر قریب الوقوع فروپاشی این رژیم هشدار داده اند.

310310