شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#استان تهران#رفاه

چند خانوار تهرانی در طرح کالابرگ الکترونیک شرکت کردند؟

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از مشارکت ۱۰۵ هزار خانوار تهرانی از طرح کالابرگ خبر داد و گفت: در سطح استان و شهرستان‌ها زیرساخت‌های خوبی برای اجرای طرح ایجاد شده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرد مجهز به دستگاه هستند.

ایسنا: با اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از ۳۱ تیرماه کلیه دهک‌های اول تا سوم که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در صورت خرید ۵٠ درصد از اعتبار کالابرگ یعنی ۲۰۰ هزار تومان، مشمول افزایش اعتبار یارانه بدون سقف می‌شوند و مبلغ ۸۰ هزار تومان اعتبار مازاد به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

البته آنطور که معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته از ماه‌های آینده قرار است دهک‌های دیگر هم مشمول این طرح شوند و این طرح به تدریج در خصوص دهک‌های ۴ تا ۹ نیز عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با حذف ارز ترجیحی، مبلغ یارانه برای سه دهک اول ۹ برابر شد و به ۴۰۰ هزار تومان رسید، افزود: تفاوت مرحله جدید طرح کالابرگ با مرحله قبلی این است که در مرحله قبل یک سبد کالای ۱۱ قلم با تعداد و حجم مشخص وجود داشت که مبنای قیمت‌ کالاهای آن نرخ سال ۱۴۰۱ بود و اکنون این سبد کالایی مشمول هر میزان تورمی که شود دولت آن را پوشش می‌دهد.

در حالی که تا ۳۰ خردادماه امسال بیش از ۷۰ هزار خانوار تهرانی در طرح کالابرگ الکترونیک مشارکت کرده، ۱۲۲ هزار تراکنش خرید به ثبت رسیده و بیش از ۸۰۰۰ فروشگاه در استان تهران برای اتصال به سامانه کالابرگ تجهیز شده بودند، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش مشارکت تهرانی‌ها در این طرح خبر داده است.

حامد ویس کرمی با تشریح جزئیات جدید اجرای طرح در استان تهران می‌گوید: طرح ملی کالابرگ در استان تهران با یک روند رو به رشد در حال اجراست و استقبال مردم در حال افزایش است.

وی از مشارکت بیش از ۱۰۵ هزار خانوار در طرح خبر داد و گفت: در سطح استان و شهرستان‌ها زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرد برای اجرای این طرح مجهز به دستگاه هستند. شرکت فروشگاه‌ها در اجرای این طرح اختیاری است و می‌توانند از طریق اپلیکیشن «شما» اقدام کنند.

پیش از این تعداد فروشگاه‌های فعال در طرح ملی کالابرگ ۷۵ هزار فروشگاه بود که به ۹۰ هزار فروشگاه افزایش یافته و نقاط دوردست و شهرهای کوچک نیز در حال پیوستن به سامانه هستند.

هادی کاشف - مجری طرح کالابرگ الکترونیک چندی قبل بیشترین استقبال مردم از کالاهای اساسی طرح کالابرگ را تخم مرغ، ماکارونی، روغن و برنج و قند و شکر عنوان کرده بود.

به گفته وی مهلت خرید با کالابرگ الکترونیک از نیمه هر ماه تا نیمه ماه بعد است و برای استفاده از افزایش اعتبار ۲۰ درصدی و مبلغ ۸۰ هزار تومان خانوارها باید خریدهای کالابرگی خود را از ساعت ۱۲ ظهر پانزدهم هر ماه تا ۱۲ ظهر پانزدهم ماه بعد انجام دهند و در صورت خرید خارج از این مدت، اعتبار برای ماه بعد محاسبه می‌شود.

همه خانوارهای مشمول با نصب اپلیکیشن "شما" به نشانی می‌توانند به فروشگاه‌های نزدیک در اطراف محل زندگی‌ خود مراجعه و خرید کنند.همچنین با شماره‌گیری کد دستوری  #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعداد فروشگاه‌های فعال در طرح ملی کالابرگ الکترونیک به ۷۵ هزار فروشگاه افزایش یافته و نقاط دوردست و شهرهای کوچک در حال پیوستن به این طرح بزرگ ملی هستند. هشت فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش، رفاه، دیلی مارکت، جانبو، گندم و هفت، وال مارکت و هایپرمی نیز به این طرح ملی پیوسته‌ و به وزارت کار متصل شده‌اند و امکان خرید از تمام شعب این فروشگاه‌ها برای مردم فراهم شده است.