شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت

خبر فوق العاده به دارندگان سهام عدالت

خبر فوق العاده به دارندگان سهام عدالت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: بازگشایی نماد شرکت‌های استانی سهام عدالت براساس مصوبه شورای عالی بورس و بعد از برگزاری مجامع این شرکت‌ها خواهد بود.

ولی‌الله جعفری در مورد اینکه نماد شرکت‌های استانی سهام عدالت از سال ۹۹ تاکنون بسته است، آیا این شرکت‌ها به بازار پایه منتقل می‌شوند؟ اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی بورس، شرکت‌های سهام عدالت از قاعده انتقال نمادهای بسته بعد از ۶ ماه به بازار پایه، مستثنا شده و با وجود بسته ماندن بیش از ۶ ماه، به بازار پایه فرابورس منتقل نمی‌شود.

جعفری در مورد زمان بازگشایی نمادهای استانی سهام عدالت گفت: اخیراً شورای عالی بورس نشستی برگزار و راهکارهایی برای نحوه برگزاری مجامع این شرکت‌ها مصوب کرد که مجامع این شرکت‌ها برگزار شود و مقدمات بازگشایی نمادهای استانی فراهم شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در مورد نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عدالت اضافه کرد: این مجامع طبق مصوبه شورای عالی بورس هم به شکل حضوری و هم الکترونیکی برگزار خواهد شد و بازگشایی نمادهای استانی نیاز به مصوبه شورای عالی بورس دارد.

به گفته وی‌ برای بازگشایی نمادهای استانی، اول باید مجامع برگزار شود و سپس صورت‌های مالی سال‌های گذشته تهیه و تصویب شود و بعد از آن، نمادهای شرکتهای استانی سهام عدالت با مصوبه شورای عالی بورس باز شود.

جعفری گفت: درحال حاضر ۲۶ نماد معاملاتی سهام عدالت استانی بسته است، همچنین ۱۷ نماد از شرکت‌های دیگر در بازار پایه فرابورس بیش از یک ماه بسته هستند و بیشترین نمادهایی که بسته مانده از سال ۹۵ و ۹۶ به این سو شامل کاشی نیلو، کاشی اصفهان، مؤسسه مالی و اعتباری توسعه، مؤسسه اعتباری نور است که بانک آینده هم اخیرا بازگشایی شد.

درباره همین‌ موضوع یک مقام آگاه اظهارکرد: در ۲۰ تیر امسال شورای عالی بورس  نحوه برگزاری مجامع شرکت‌های استانی را به تصویب رساند و این مصوبه در انتظار ابلاغ قرار دارد. براساس مصوبه شورای عالی بورس، ابتدا باید مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت برگزار شود و کسانی که متقاضی حضور در مجامع استانی هستند باید ثبت‌نام کنند و صلاحیت آنها احراز شود. سپس می‌توانند در هیأت مدیره شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی حضور پیدا کنند.  

وی بیان کرد: ثبت‌نام برای برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی انجام می‌شود و اگر مجامع شهرستانی به حدنصاب برسد که حداقل ۲۰ درصد اعضای تعاونی شهرستان حضور داشته باشند، می‌توانند در مجامع استانی هم حضور داشته باشند. نحوه برگزاری مجمع هم این گونه است که اگر در دور اول به حدنصاب نرسید، در مجمع دوم با هر تعداد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌های تعاونی شهرستانی باید حداقل ۲۰ درصد اعضای شهرستان را در مجمع خود حاضر داشته باشند تا امکان حضور در انتخابات نهایی استانی را کسب کنند.

از پیش‌زمینه‌های مهم برای بازگشایی نمادهای استانی سهام عدالت، برگزاری مجامع و تصویب صورت‌های مالی در دو سال گذشته است و تا این موارد فراهم نشود، امکان بازگشایی نمادهای استانی در بورس وجود ندارد.