شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

پشت‌پرده پروژه قرآن سوزی چیست؟

سه کتاب مقدس ادیان توحیدی (انجیل، تورات و قرآن کریم) نه تنها شاخص اعتقادی چندین میلیارد انسان در سراسر جهان هستند که اساسی‌ترین سند و کتب زیست اخلاقی و معنوی جوامع بشری به شمار می‌روند.

ابوالقاسم قاسم زاده: به آتش کشیدن کتب مقدس ادیان الهی را با هر مقیاس، چه از ساحت باور دینی پیروان ادیان توحیدی یا میراث فرهنگی، اعتقادی و زیست اخلاقی جوامع بشری نقد و تفسیر کنید، باید این اقدام را «فاجعه» نامید. سه کتاب مقدس ادیان توحیدی (انجیل، تورات و قرآن کریم) نه تنها شاخص اعتقادی چندین میلیارد انسان در سراسر جهان هستند که اساسی‌ترین سند و کتب زیست اخلاقی و معنوی جوامع بشری به شمار می‌روند.

بعد از پیروزی انقلاب در ایران که مهمترین و بزرگترین انقلاب دینی ـ اسلامی خوانده شد و یکی از اصلی‌ترین شعارش این بود: «نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم را می‌پذیریم.» یکباره موجی از سوی رسانه‌های غربی و به طور عمده در «نیویورک» و «لندن» سر برآورد و کلید زده شد؛ آن هم با ادعای نقد این پرسش که اساس و منشاء نظری این انقلاب چیست؟

اغلب برنامه‌های رادیویی ـ تلویزیونی این رسانه‌ها، منشاء و سرچشمه ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران را کتاب مقدس مسلمانان «قرآن» نامیدند.

هدف این برنامه‌های رسانه‌ای در غرب یافتن و کشف واقعیت‌ها از ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران نبود که حک این گزاره بود، مرکزیت و منشاء ظهور و بروز انقلاب اسلامی ایران، کتاب مقدس مسلمانان جهان «قرآن» است. از آن زمان، سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌های مالی بزرگ سرمایه‌داران برجسته صهیونیست‌ها در اصلی‌ترین و مهم‌ترین رسانه‌های جهان برای افکارسازی از مسیر سلطه بر شبکه‌های مهم رسانه‌ای با محوریت حرمت شکنی تقدس قرآن، کتاب باور اعتقادی مسلمین رایج شد.

این مسیر افکارسازی رسانه‌ای و البته تبلیغی ـ سیاسی تا امروز ادامه دارد و نه تنها در رسانه‌های دیداری و گفتاری غرب که در نوشته‌ها در مطبوعات غربی و انتشار کتب نیز تا امروز دیده می‌شود. کتاب‌های بسیاری با محوریت و ادعای نقد تاریخی، فرهنگی قرآن به زبان انگلیسی در آمریکا و اروپا انتشار یافته است. در برخی از کتاب‌ها و مقاله‌ها و حتی برنامه‌های رسانه‌ای در غرب، منشاء نهضت و قیام سیاه‌پوستان آمریکایی با رهبری «لوترکینگ» و «مالکوم ایکس» براساس باورهای مبارزاتی مسلمانان در کشورهای آفریقایی بر محوریت کتاب مقدس مسلمانان «قرآن مجید» تبیین و تفسیر شده است.

این مسیر به اصطلاح تبیین انقلاب اسلامی براساس باورهای قرآنی در سال‌های جنگ صدام علیه ایران اسلامی در اغلب رسانه‌ها و انتشارات مکتوب در کشورهای غربی رواج یافت.

در ادامه همین روش رسانه‌ای و افکارسازی علیه قرآن در رسانه بی،‌بی، سی فارسی و در برنامه‌ای به نام «پرگار» با عنوان نقد و بررسی کتب مقدس ادیان الهی و به طور مشخص قرآن با محوریت نقد این پرسش، رد یا قبول «آزادی» و «نژاد پرستی» در شکل مناظره از سوی دوطرف شرکت کننده در این برنامه «پرگار» بی،‌بی، سی در چند برنامه نمایش داده شد! تا اینکه در چند سال قبل یکباره به آتش کشیدن قرآن از سوی یک مبلّغ مذهبی مسیحی آمریکایی در برابر مرکز تبلیغی‌اش سوژه خبری ـ رسانه‌ای بین‌المللی شد. اکنون همین پروژه یکباره دیگر در سوئد و دانمارک خبرساز شده است.

جالب توجه اینکه این بار دولت سوئد به جای مخالفت با اقدام فردی که اعلان کرده بود، می‌خواهد قرآن را در انظار عمومی به آتش بکشد، از قوه قضائیه درخواست بررسی رد یا قبول یا به عبارتی آیا منع قانونی دارد یا ندارد را به صورت علنی اعلان کرد و قضات دادگاه سوئد رسماً و به صورت علنی پاسخ دادند که «منع قانونی ندارد!» بعد از سوئد، در دانمارک نیز در هفته گذشته چنین اقدامی (به آتش کشیدن قرآن) تکرار شده است.

دولت‌ها در کشورهای اسلامی ضمن رد و محکومیت این اقدام در «سوئد» و اکنون در «دانمارک» با فراخواندن سفیران این دو کشور اعتراض سیاسی! و رسمی خود از دولت‌های سوئد و دانمارک را ابراز و خبری کرده‌اند.

مردم مسلمان عراق سفارت سوئد در بغداد را محاصره کردند. سفیر سوئد از بغداد گریخت موج اعتراض‌ها در کشورهای اسلامی فراگیر شده است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد با پایان گرفتن دوره مأموریت سفیر سوئد در تهران، سفیر جدید این کشور را نمی‌پذیرد و سفیر جدیدی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشور سوئد معرفی نخواهد شد.

سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه دولت‌های عربی ضمن محکوم کردن اقدام جسارت به کتاب مقدس قرآن مجید خواهان مجازات فرد عامل آن شده‌اند.

شوک خبری ـ سیاسی ناشی از جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در اغلب کشورها، به ویژه در کشورهای مسلمان موجب خشم و نفرت مردم در سراسر این کشورها شده است.