شهر خبر

« تراموا » از چه زمانی در تهران احداث خواهد شد؟

« تراموا » از چه زمانی در تهران احداث خواهد شد؟

تسنیم نوشت: رئیس شورای شهر تهران در خصوص زمان احداث مد جدید حمل و نقل (تراموا) در تهران توضیح داد.

مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از سازمان سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد و امیدواریم همچون گذشته نباشد که سرمایه‌گذاری‌ها به دادگاه منجر شود.

وی افزود: در ادامه جلسه گزارش حسابرس شرکت مترو ارائه خواهد شد و در ادامه نیز نام‌گذاری چند معبر و تعیین تکلیف چند پرونده باغات را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

چمران در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهردار تهران اعلام کرده است که فرآیند تراموا در شهر تهران به‌زودی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: این نکته قابل اهمیت است که هرگونه احداث فرآیند خط تراموا در پایتخت باید با اخذ مجوز شورای شهر تهران و شورای عالی ترافیک باشد.

وی بیان کرد: شهرداری تهران می‌تواند پس از انجام کارهای مطالعاتی و اخذ دو مجوز اشاره شده فرآیند احداث تراموا در پایتخت را آغاز کرده و تا قبل از اخذ این مجوزها به هیچ وجه نباید عملیات اجرایی احداث تراموا در تهران آغاز شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به جلسه اخیر برخی از اساتید دانشگاه با مجموعه مدیریت شهری در ارتباط با بررسی عوامل فرونشست در شهر تهران افزود: این جلسه توسط کمیته عمران شورای شهر تهران برگزار شد و جلسه خوبی بود، البته شهرداری تهران اقداماتی را در ارتباط با پایش ساختمان‌های بلندمرتبه و کوتاه‌مرتبه از جهات مختلف از جمله آتش‌نشانی و پایداری را آغاز کرده است و بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان ساختمان‌های ناپایدار معرفی شده‌اند و برخی را نیز به دادستانی اعلام کرده‌ایم.

چمران با اشاره به روشن بودن کولرهای اتوبوس‌ها و مترو گفت: در بخش مترو هیچ مشکلی وجود ندارد و حتما کولرهای مترو روشن است اما در اتوبوس این مسئله متفاوت است، چرا که برخی از اتوبوس‌ها کولر ندارند اما تاکید ما بر این است که اتوبوس‌هایی که دارای کولر هستند حتما و حتما در روزهای گرم تابستان روشن باشند.

۲۳۳۲۳۶