شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازارهای جهانی#بازارهای مالی

واکاوی مسیر بازارهای جهانی

به گفته حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل همچنان خوشبینی چندانی پیرامون وضعیت آتی کامودیتی‌ها وجود ندارد.

فردای اقتصاد: این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل معتقد است، با توجه به عملکرد شاخص‌های سهام چین و آمریکا، دوگانگی در رفتار بازار به وضوح قابل مشاهده است.

حسین شیبانی در برنامه روز یکشنبه بورسان گفت: بازدهی اوراق قرضه که سیکل‌های رکود و رونق را نشان می‌دهد، در شرایط کنونی از سیکل رکود حکایت دارد.

وی افزود: در هفته جاری گزارش PMI تولید (از اروپا تا آمریکا) منتشر خواهد شد که برای فعالان بازار حائز اهمیت است. ۳ نشست مهم نظیر نشست بانک مرکزی آمریکا، اروپا و ژاپن را خواهیم داشت. این موارد نشان می‌دهد، انتظار بانک‌های مرکزی از انتهای سیاست‌های انقباضی چیست؟ به عبارتی چه انتظاری را به بازار القا خواهند کرد. آیا این انقباض طولانی‌تر خواهد شد یا در حال کوتاه‌تر شدن است؟

این تحلیلگر بازارهای مالی معتقد است، کماکان یک ریسک نهفته‌ای در بازار وجود دارد و هنوز نمایان نشده است. همچنان خوشبینی پیرامون کامادیتی‌ها وجود ندارد. نسبت به چند هفته قبل که گفته می‌شد رکود در اقتصاد جهانی سایه انداخته، اکنون سایه کم رنگ‌تر شده است. پیش‌بینی‌های مختلف نشان می‌دهد، نرخ رشد اقتصادی به سمت اعداد پایین در حرکت است.

در برنامه امروز بورسان؛ حمید مرتضی کوشکی مدیر سرمایه‌گذاری گروه مالی مهرگان وضعیت فعلی و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه را تشریح کرد. حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل هم در ادامه به بررسی وضعیت بازارهای جهانی پرداخت.