شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#خبرنگاران

روسیه: کشتن خبرنگار روس حمله اوکراین به غیرنظامیان است

روسیه: کشتن خبرنگار روس حمله اوکراین به غیرنظامیان است

مهر نوشت: یک مقام ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد که اوکراین تعمدا به خودروی خبرنگاران روسی حمله کرده است.

به نقل از تاس، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون کشته شدن خبرنگار روسی در منطقه زاپروژیا را جنایت تازه اوکراینی‌ها توصیف کرد.

«ویکتور بوندارف» رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون اعلام کرد که «روستیسلاو ژوراولف» خبرنگار جنگی خبرگزاری ریانووستی، در منطقه زاپروژیا بر اثر گلوله باران اوکراین کشته شد، این در حالی بود که او در یک خودروی غیرنظامی بود و بنابراین این یک حمله عمدی به غیرنظامیان است.

این مقام پارلمان روسیه در کانال تلگرامی خود تاکید کرد که خودروی این خبرنگار روس هدف گلوله باران های خوشه ای از سوی ارتش اوکراین قرار گرفته که در نتیجه آن ژوراولف کشته شد.

بوندارف یادآور شد که نمی توان هدف را اشتباه گرفت و یک وسیله نقلیه غیرنظامی را با یک وسیله نظامی اشتباه گرفت. این حمله عمدی به غیرنظامیان بود. به افرادی که حقیقت تکان دهنده جنایات رژیم کی یف و ارتش آن را روایت می کنند. کسانی که از غیرنظامیان در منطقه عملیات ویژه نظامی حمایت می کنند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این گزارش داد که چهار خبرنگار خبرگزاری های ایزوستیا و ریانووستی بعدازظهر شنبه در نتیجه حمله اوکراین با استفاده از مهمات خوشه‌ای به منطقه زاپروژیا زخمی شدند. روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار ریانووستی بر اثر جراحات وارده جان باخت.

310310