شهر خبر

جوابیه: ساترا نهادی تنظیم گر و مجری قوانین کشور است

جوابیه: ساترا نهادی تنظیم گر و مجری قوانین کشور است

«سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به عنوان نهادی تنظیم گر خود را مجری قوانین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی می‌داند. »

عصر ایران یادداشتی با تیتر «آیا صدا و سیما به دنبال سیطره بر رسانه هاست؟» منتشر کرد که در گروه فرهنگی خبرآنلاین نیز بازنشر شد. روابط عمومی سازمان ساترای صدا و سیما جوابیه ای را ارسال کرد که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

ساترا نهادی تنظیم گر و مجری قوانین کشور است

نظر به انتشار یادداشت «آیا صدا و سیما به دنبال سیطره بر رسانه ها است» در رسانه عصر ایران، به اطلاع عموم میرساند طبق مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر، صدور مجوز و نظارت بر رسانه های صوت و تصویر فراگیر خبری و اطلاع رسانی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به عنوان نهادی تنظیم گر خود را مجری قوانین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی میداند.

لازم به ذکر است تا کنون ۴۰۵ سکوی صوت و تصویر فراگیر از سالهای گذشته تا کنون موفق به دریافت مجوز از ساترا شده اند که عمدتاً شامل رسانه های فراگیر آموزشی، نمایشی، صدا پایه، کاربر محور و ناشر محور هستند و چنانچه برخی رسانه‌های خبری و اطلاع رسانی قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از ساترا مجوز دریافت کرده باشند، تمدید مجوز رسانه‌های فراگیر خبری و اطلاع رسانی از تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال صرفاً توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

۵۷۵۷