شهر خبر

تصاویر ماهواره‌ای از افزایش تحرکات در یک پادگان بلاروس

تصاویر ماهواره‌ای از افزایش تحرکات در یک پادگان بلاروس

ایسنا نوشت: تصاویر ماهواره‌ای از افزایش خودروها و تجهیزات نظامی در پادگان سل (Tsel) در مرکز بلاروس حکایت دارد. این در حالی است که مینسک پیشتر از قصد برگزاری یک رزمایش مشترک با نظامیان واگنر خبر داده بود.

 به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، تصاویر ماهواره‌ای قدیمی‌تر که در ۱۶ ژوئیه به ثبت رسیده‌اند، نشان می‌دهند که تنها ۱۰ کامیون و پنج اتوبوس در این منطقه حضور دارند، اما این تعداد در تصاویر جدید به مراتب بیشتر است.

وزارت دفاع بلاروس در روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهایش در نزدیکی مرزهای لهستان که عضو ناتو است، ‌یک رزمایش مشترک با نظامیان واگنر برگزار می‌کند.

تصاویر ماهواره‌ای از افزایش تحرکات در یک پادگان بلاروس

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در اوایل ماه اوت از سربازان واگنر دعوت کرد تا به نیروهای مسلح این کشور آموزش دهند. این اندکی پس از آن صورت گرفت که این گروه پیمانکار نظامی به همراه بنیان‌گذار آن، ‌یوگنی پریگوژین، دست به کودتایی نافرجام در روسیه زدند؛ ‌ شورشی که با میانجی‌گری لوکاشنکو پایان یافت.

همچنین گارد مرزی اوکراین اعلام کرد که تعداد سربازان واگنر در بلاروس ممکن است به ۵۰۰۰ تن برسد.

آندری دمچنکو، سخنگوی گارد مرزی اوکراین گفت: آن اوایل که واگنر وارد بلاروس شد، تعداد سربازانش در بازه زیر هزار تن بود. حالا اما اطلاعات ما نشان می‌دهد که این آمار می‌تواند تا ۵۰۰۰ تن افزایش یافته باشد.

این سخنگو با بیان اینکه این تعداد از سربازان واگنر برای اوکراین تهدیدی جدی محسوب نمی‌شوند، گفت که گارد مرزی برای هر احتمالی آماده است.

سرهی نایف، فرمانده نیروهای ترکیبی اوکراین تحرکات نیروهای واگنر در بلاروس را تلاشی برای اعمال فشار روانی و ترساندن مردم اوکراین دانست و گفت: برای پیشگیری از اقدامات دشمن، پنج نقطه از جاده‌های منتهی به مرز بلاروس در هفته گذشته تخریب شد.

او همچنین اعلام کرد که بیش از ۲۵۰۰ مین ضدتانک در این نواحی نصب شده است.

311311