شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#تعطیل#فرماندار

فرماندار مشهد: با رخدادن اتفاقی مدیران پیامک می‌زنند آیا فردا تعطیل است؟ / مگر شما زندانی هستید؟ / قصد بعضی دشمنان ورود به مجالس مذهبی بدون حجاب است

فرماندار مشهد: با رخدادن اتفاقی مدیران پیامک می‌زنند آیا فردا تعطیل است؟ / مگر شما زندانی هستید؟ / قصد بعضی دشمنان  ورود به مجالس مذهبی بدون حجاب است

ایسنا نوشت: فرماندار مشهد گفت: امروز بعضی افراد فرصت‌طلب و دشمنان واقعی دین برنامه دارند که چگونه در مجالس مذهبی بدون حجاب وارد شوند و حرمت‌شکنی کنند. بعضی افراد نیز به صورت ناآگاهانه و حتی برخی از سخنرانان و مداحان نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

محسن داوری، فرماندار مشهد، در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد مقدس که در ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه برخی مدیران در حوزه تخصیص بودجه‌ها وقت کمتری می‌گذارند. خواهش من این است که در این حوزه تلاش بیشتری انجام شود.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه به صورت هفتگی میزان پیشرفت پروژه‌ها و روند جذب و سهمی که از بودجه ملی خواهند گرفت در فرمانداری بررسی می‌شود، اضافه کرد: ارزیابی ما نیز اینگونه خواهد بود، لذا دوستان به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اقدمات جهادی خوبی که در برخی حوزه‌ها انجام گرفته است، اضافه کرد: اما در بعضی حوزه‌ها هنوز هیچ خبری از اقدامات جهادی نیست. ما باید از ائمه این درس را بگیریم که به خوبی تصمیم‌گیری و به موقع عمل کنیم و تمام وجودمان را بگذاریم.

داوری ادامه داد: همه شما در زمینه امر به معروف و نهی منکر مسئولیت دارید. یکی از پیام‌های امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود. امروز هم مدیران ما اولین کسانی هستند که باید در صف امر به معروف و نهی از منکر حاضر شوند.

وی با بیان اینکه خودسازی و پاکسازی مجموعه اداره از وظایف ماست، عنوان کرد: امروز رفت‌وآمدهای همکاران ما مورد نظارت نیست و به محض اینکه اتفاقی می‌افتد مدیران ما پیامک می‌زنند آیا فردا تعطیل است؟ این چه سیستمی است که در مجموعه ما راه افتاده است‌؟ مگر شما زندانی هستید؟ مگر شما را به زور بر سرکار آورده‌اند که مدیران ما برای یک اتفاق پیگیر تعطیلی هستند؟

رئیس شورای اداری شهرستان مشهد تاکید کرد: ما باید شوق به سر کار آمدن داشته باشیم و برای خدمت بدویم. نه این که مجموعه پیگیر باشد تا به عناوین مختلف خدمتگزاری را متوقف کند و پشت تریبون هم اعلام کند ما نوکر مردم هستیم. کجای این ادبیات به نوکری شبیه است؟

داوری با بیان اینکه امروز سرآمد امر به معروف و نهی از منکر خنثی کردن فتنه دشمن است، اظهار کرد: فتنه دشمن ایجاد دوقطبی در جامعه و از طرفی ناامید کردن مردم است. امروز حجاب موضوعی است که هم برای ما و هم برای دشمن اهمیت زیادی دارد. در حوزه ترویج حجاب و مقابله با بی‌حجابی، دستگاه‌های اجرایی باید با هوشمندی پیگیری کنند و با درایت برای بار چندم پوزه دشمن را به زمین بزنند. این اقدام باید به خوبی انجام شود تا دشمن بهره‌برداری نکند.

وی ادامه داد: امروز بعضی افراد فرصت‌طلب و دشمنان واقعی دین برنامه دارند که چگونه در مجالس مذهبی بدون حجاب وارد شوند و حرمت‌شکنی کنند. بعضی افراد نیز به صورت ناآگاهانه و حتی برخی از سخنرانان و مداحان نیز به این موضوع دامن می‌زنند. هر کسی باید به وظیفه خود به صورت جهادی عمل کند.

داوری با اشاره به مشکلات معیشتی، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های مهمی که مردم را رنج می‌دهد، اجاره‌بهای واحدهای مسکونی است. لذا طرحی را به منظور حل این مشکل و به همت دستگاه‌های متولی و با رهنمودهای استاندار محترم خراسان رضوی در مشهد مقدس اجرا کردیم که رسانه‌ای شد. انتظار من از دستگاه‌های متولی و نهادها این است که کمک کنید تا این طرح اجرا شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح، بیان کرد: بر اساس این طرح فرمولی شکل گرفت و ما در قالب یک نرم‌افزار، شهر مشهد را در هر منطقه به ۲۷۰ بلوک تقسیم کردیم، بر اساس آیتم‌های مشخص شده، به هر بلوک ضریب دادیم و میزان اجاره‌بها کف تا سقف به علاوه میزان کمیسیون مشاورین املاک را در این نرم افزار مشخص کرده‌ایم. یعنی امروز هر کسی در هر منطقه‌ای می‌تواند توسط این نرم‌افزار وضعیت ملک خود را بداند.

رئیس شورای اداری شهرستان مشهد ادامه داد: همچنین طبق قانونی که توسط سران سه قوه مصوب شده است، کسانی که در حال حاضر ملکی را اجاره داده‌اند و زمان اجاره آن تمام شده است، اجاره به صورت خودکار تمدید خواهد شد و میزان اجاره‌بها ۲۰ درصد رشد پیدا خواهد کرد. دستگاه‌های قضایی هم مکلف شده‌اند حتی‌الامکان در صورتی که کسی خواسته باشد اقدام به تخلیه کند، این اقدام را جز در شرایط خاص انجام ندهند. به علاوه قرار بر این است که دیگر مشاور املاک بدون مجوز فعالیت نکند و مبایعه‌نامه‌ای که به این افراد می‌دهند، حتما دارای هولگرام باشد.

داوری با اشاره به موج سفر زائران به مشهد در ایام محرم و صفر، گفت: ما قرارگاه خدمات سفر را تشکیل می‌دهیم، ولی هر دستگاهی نیز باید وظایف خود در خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین را به بهترین شکل انجام دهد. مدیرانی که تا دو روز تعطیل می‌شود عزم سفر می‌کنند، اشکالی ندارد، اما حتما بدانید که باید وظیفه‌تان به خوبی اجرا شود و این موضوع را به زیرمجموعه خود نیز تاکید کنید.

وی با اشاره به خدماتی که در حوزه ارتباطات صورت گرفته است، بیان کرد: در حوزه ارتباطات نیز توسعه فیبر نوری یکی از اقدامات ارزشمندی است که وزارت ارتباطات انجام می‌دهد. توسعه فیبر نوری حاصل رفت و برگشت‌های بسیار زیاد به همراه پیگیری‌های وزارت ارتباطات در خصوص فراهم شدن بودجه مربوط به آن بود. این کار بسیار بزرگی است که بخشی از مشکلات شهرستان را در حوزه ارتباطات برطرف خواهد کرد.

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه ادارات تنها متولی شهر مشهد نیستند، اضافه کرد: شهرستان مشهد دارای سه بخش است و شما باید همه را ببینید.

۲۱۶۲۱۷