شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#مسی

عکس| رکورد فوق العاده مسی بعد از اولین بازی برای میامی

عکس| رکورد فوق العاده مسی بعد از اولین بازی برای میامی

فوق‌ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال با یک ضربه ایستگاهی زیبا توانست به رکورد 700 گل بدون احتساب ضربات پنالتی دست یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیونل مسی شروعی به یاد ماندنی در اینتر میامی داشت و توانست گل پیروزی‌بخش تیمش را در واپسین ثانیه‌های بازی به ثمر برساند.

لیونل مسی برای اولین بار پیراهن صورتی رنگ اینتر میامی را مقابل کروز آزول بر تن کرد و بهترین خاطره ممکن را برای هواداران رقم زد: گل پیروزی بخش با ضربه آزاد در دقیقه 4+90. اما این گل اسطورۀ آرژانتینی که به زیبایی هر چه تمام‌تر از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید، هفتصدمین گل لیونل مسی است که بدون احتساب ضربات پنالتی به ثمر رسیده است. او اولین و تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که توانسته به این رکورد خارق‌العاده دست یابد. به بهانه گلزنی لیونل مسی در اولین بازی‌اش در لیگ MLS مقایسه‌ای بین او و کریستیانو رونالدو در تعداد گل‌هایی که آنها بدون ضربات پنالتی به ثمر رسانده‌اند داشته‌ایم.

اگر بخواهیم تعداد گل‌های بدون پنالتی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را با هم مقایسه کنیم به نتایج زیر می‌رسیم:

- لیونل مسی در واقع در هر 121 دقیقه یک گل غیر پنالتی به ثمر رسانده است که در مقایسه با کریستیانو رونالدو که هر 138 دقیقه یک گل غیر پنالتی به ثمر رسانده، سریع‌تر از او عمل کرده است.

- کریستیانو رونالدو که در حال حاضر در باشگاه النصر عربستان بازی می‌کند با 686 گل بدون پنالتی در رتبه دوم از این حیث قرار دارد.

- از 700 گل لیونل مسی، او 621 گل را در رده باشگاهی به ثمر رسانده و مابقی که 79 گل می‌شود را بدون احتساب ضربات پنالتی با پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین وارد دروازه حریفان کرده است. البته کریستیانو رونالدو با زدن 105 گل بدون پنالتی در رده ملی پیشتاز است. کریستیانو همچنین 581 گل بدون پنالتی را در رده باشگاهی به ثبت رسانده است.

- از 621 گل لیونل مسی در رده باشگاهی (بدون پنالتی) او 436 گل را در مسابقات لیگ به ثمر رسانده که این آمار برای کریستیانو رونالدو، 409 گل بوده است.

- لیونل مسی 111 گل بدون احتساب ضربات پنالتی در لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه حریفان کرده که البته در این بخش کریستیانو رونالدو با 121 گل پیشتاز است.

- در دیگر جام‌های باشگاهی هم لیونل مسی 74 گل بدون پنالتی به ثمر رسانده است که نسبت به کریستیانو که 51 گل زده، پیشتاز است.

عکس| رکورد فوق العاده مسی بعد از اولین بازی برای میامی

257 251