شهر خبر

پیشنهاد ایران برای نشست فوق‌العاده کشورهای اسلامی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود ضمن قدردانی از مواضع این کشور در محکومیت اهانت به قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.

ایرنا نوشت: وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر شنبه در گفت وگوی تلفنی ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از مواضع ترکیه در محکومیت اهانت به قرآن کریم، پیشنهاد کرد نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اسرع وقت برگزار گردد.

وی روابط دو کشور را دوستانه، برادرانه و استراتژیک توصیف کرد و ضمن دعوت از وزیر خارجه ترکیه برای سفر به تهران، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران خبر داد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز ضمن محکومیت مجدد اهانت به قرآن کریم، از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی استقبال کرد.

هاکان فیدان همچنین ضمن تشکر از دعوت امیرعبداللهیان، از سفر خود به تهران در آینده نزدیک خبر داد.