شهر خبر

مقام طالبان: نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مراسم‌ ماه محرم تلاش کنند

مقام طالبان: نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مراسم‌ ماه محرم تلاش کنند

ایرنا نوشت: یک مقام طالبان در دیدار با والی ولایت کابل بر تأمین امنیت مراسم عزاداری محرم تاکید کرده و از نیروهای امنیتی طالبان خواست تا تمام تلاش‌شان را برای تأمین امنیت مساجد و تکایا در ایام محرم به کار ببرند.

از ‌خبرگزاری صدای افغان(آوا)، دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرای طالبان با نشر خبرنامه‌ای اطلاع داد «عبدالسلام حنفی»، معاون اداری ریاست‌الوزراء با «شیخ محمد قاسم خالد»، والی کابل برای تامین امنیت بهتر ایام محرم دیدار کرده است.

در این دیدار عبدالسلام حنفی، ضمن تحسین فعالیت‌های والی کابل به دلیل خدمت رسانی به مردم این ولایتریال امنیت حاکم در کابل را کم نظیر خوانده و از فداکاری‌های ارگان‌های امنیتی قدردانی کرده است.

معاون اداری ریاست‌الوزرا بر تأمین امنیت مراسم عزاداری محرم تاکید کرده و افزوده است: اعضای طالبان تمام تلاش شان را برای تأمین امنیت مساجد و تکایا به کار ببرند.

شیخ محمد قاسم خالد، در مورد فعالیت‌ها و کارکردهای ارگان‌های ملکی و امنیتی ولایت کابل، به معاون اداری ریاست‌الوزرا توضیح داد.

وی افزود: نیروهای امنیتی با تلاش‌های شبانه روزی توانسته اند امنیت و آرامش را به شهروندان پایتخت به ارمغان بیاورند و شهر و ولسوالی‌های کابل در امنیت کامل قرار دارد.

به گفته وی، مراسم عزاداری محرم در روزهای اول و دوم این ماه‌ ‌در امنیت کامل از سوی برادران اهل تشیع در مساجد و تکایای آنان در شهر کابل سپری شده است و نیروهای امنیتی طالبان آمادگی دارند تا امنیت عزاداری محرم در ایام باقی‌مانده را نیز به بهترین شکل تأمین کنند.

صفحه توییتر طالبان روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه با انتشار خبرنامه ای از برگزاری جلسه «کمیته خاص» که به فرمان رهبر طالبان، به منظور تامین امنیت ایام محرم، خبر داد و نوشت در این جلسه مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان به تمامی ارگان های مربوطه دستور داده است که در راستای تامین امنیت و ایجاد هماهنگی با برادران اهل تشیع، برای برگزاری مطمئن ایام محرم همکاری کنند.

310310