شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##روز#سرد#تابستانی#بورس!

روز سرد تابستانی بورس!

روز سرد تابستانی بورس!

معاملات روز جاری بازار سهام با فشار عرضه آغاز شد و شاخص کل در پایان معاملات امروز ریزشی ۳۳ هزار واحدی را تجربه کرد.

بازار سهام اولین روز کاری هفته را بدون توجه به گزارش های سه ماهه مطلوب اکثر شرکت ها، همچنان ریزشی آغاز کرد. البته گزارش شرکت های پالایشی بسیار ضعیف تر از انتظارات بود و اکثرا سهام این گروه در صف فروش بودند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 33 هزار و 200  واحدی به 1 میلیون و 983 هزار واحد رسید.  همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 12 هزار واحدی به ارتفاع 699 هزار واحدی رسید.

گفتنی است سه نماد «شستا»، «فارس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «صبا» و «آریا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «شهر» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «نیان»، «کتوسعه» و «دی» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 31 تیر ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد  400 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 840 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند. 

در بازار امروز 77 نماد در محدوده مثبت و 275 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 96 نماد در محدوده مثبت و 178 نماد در محدوده منفی معامله شدند.