شهر خبر

در نشست خبری عرضه اولیه فن افزار چه گذشت؟

اولین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن ۳۱ تیر ماه برگزار شد. در این نشست از برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی توسن، ورود شرکت به اعتبارسنجی بر اساس شهرت در شبکه‌های اجتماعی و رشد فروش ۵۰درصدی توسن در سال‌های آتی خبر داده شد.

فردای اقتصاد: محمد مظاهری، مدیرعامل توسعه فن افزار توسن در ابتدای این نشست به معرفی شرکت پرداخت و با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ بانک و شرکت‌های پرداخت مشتری توسن تکنو هستند، گفت: «توسن تکنو از سال ۱۳۹۲ تاکنون همواره سودآور بوده و آخرین افزایش سرمایه آن نیز با سرمایه ثبتی ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.» 

مظاهری از برنامه شرکت برای افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و تشریح کرد: «امسال شش محصول جدید تولید کردیم؛ درحال حاضر سه محصول به بازار عرضه شده و سه محصول دیگر نیز تا آذرماه امسال وارد بازار خواهد شد.»

در ادامه فاطمه ارکانی، هم‌بنیان‌گذار شرکت توسن بیان کرد: « گروه توسن در حوزه فناوری‌های مالی همزمان با تحریم‌های سال ۱۳۷۴ آمریکا افزود: «گروه توسن سال ۱۳۷۶ توانست اولین سری نرم‌افزارهای بومی ایرانی را در شعب بانک‌ها روی دستگاه‌های خودپرداز اجرایی کند. این اولین سری از نرم‌افزارهایی بود که خارج از محیط رایانه‌های بزرگ طراحی شد و تحولی را در حوزه نوآوری به وجود آورد.»

ارکانی ادامه داد: «اگر در ۱۰ سال آینده هزینه به درآمد حوزه فناوری به ۹ درصد برسد، میزان درآمدی که در این صنعت ایجاد می‌شود، حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان و حاشیه سود آن حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود. ضمن اینکه «پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که در سال‌های آینده درآمد سالیانه دو الی سه هزار میلیارد تومانی پیش روی توسن قرار خواهد داشت.»

حسام جعفری، مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک ملی و مشاور عرضه و پذیرش توسن نیز در ادامه گفت: «توسن در سال‌های گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد فروش داشته و حاشیه سود ناخالص شرکت بیش از ۵۰ درصد بوده است. علاوه‌براین، در سال مالی گذشته فروش توسن ۳۲۰ میلیارد تومان، سود عملیاتی ۱۲۸ میلیارد تومان و سود خالص ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است. همچنین درآمد شرکت به دو بخش فروش و پشتیبانی نرم‌افزارها تقسیم می‌شود که درآمد بخش پشتیبانی، باثبات و قابل‌ توجه است.»