شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جمعه#امام جمعه#اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان: ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است / این تفکر که تذکر دادن منجر به دو قطبی شدن جامعه می‌شود، اشتباه است

امام جمعه موقت اصفهان: ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است / این تفکر که تذکر دادن منجر به دو قطبی شدن جامعه می‌شود، اشتباه است

مهر نوشت:مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است، گفت: مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نیست و برای عده‌ای بی‌معنا است همچنین باید توجه داشت که برخی از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه نیز غافل بوده و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با تسلیت ایام محرم و سوگواری سیدالشهدا (ع) بقای دین را دستاورد قیام اباعبدالله الحسین (ع) دانست و اظهار داشت: شفاعت در تربت سید الشهدا (ع)، اجر عظیم زیارت امام حسین (ع)، هم‌ردیفی با زیارت خداوند در عرش الهی و ریزش گناهان در اثر اشک بر حسین (ع) تنها بخشی از برکات کربلا و عاشورا است.

وی در ادامه به دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت این موضوع در زمان کنونی اشاره کرد و ابراز داشت: این تفکر که تذکر دادن منجر به دو قطبی شدن جامعه می‌شود، اشتباه است و باید نسبت به انجام منکرات تذکر داده شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تذکر دادن نسبت به منکر باعث ایجاد اتحاد حول معروف در جامعه می‌شود و ما چنین جامعه‌ای را می‌خواهیم، اضافه کرد: ضروری است که همه مسئولان از رأس تا پایین نسبت به امر عفاف و حجاب توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی در جامعه تمام مردم نسبت به منکر تذکر دهند، اتحاد و انسجام ایجاد می‌شود، ادامه داد: باید با وضع قوانین مناسب و مجازات بازدارنده، سبب تأمین امنیت روانی جامعه شوند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه ترویج فساد و منکر در جامعه نتیجه ترک فعل مسئولان است، گفت: مجازات‌های مالی فعلی در برابر فساد بازدارنده نیست و برای عده‌ای بی‌معنا است همچنین باید توجه داشت که برخی از مروجان فساد و بی‌حجابی در جامعه نیز غافل بوده و از عقبه این هجمه بی‌خبر هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب بی حجابی حرام سیاسی و شرعی است، تصریح کرد: مسئولان باید با کسانی که در رابطه با فساد و کشف حجاب با خارجی‌ها در ارتباط هستند، محکم برخورد کنند،

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مطالبه‌گری خواهران و برادران نسبت به این موضوع در اصفهان و ایران نشان از هوشیاری آن‌ها است، گفت: امروز غرب برای سوءاستفاده‌های خود حتی برای کارهای غیرعقلانی مانند ترویج همجنس‌بازی، قانون وضع می‌کنند و در این شرایط امروز دست ما برای داشتن دلایل عقلی حجاب پر است.

وی عفت و حیا را نشان از حیات دانست و افزود: نداشتن عفت چون حیوانی زیستن است، البته مشکلات اقتصادی از دیگر مصائبی است که به دل انسان رنج می‌دهد، اگرچه دولت سیزدهم هم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد، اما دشمنی‌ها و خیانت‌هایی در کار است.

۲۱۶۲۱۷