شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعطیل

حجم زیاد کیوسک های پولساز در این مناطق / کدامشان تعطیل می شود

حجم زیاد کیوسک های پولساز در این مناطق / کدامشان تعطیل می شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به وجود ۱۲۷۵ کیوسک در شهر تهران شیوه جابجایی کیوسک‌های مطبوعاتی در موارد خاص را تشریح کرد.

درباره نظر اعضای شورای شهر تهران مبنی بر ممنوعیت افزایش و جابجایی کیوسک های مطبوعاتی در شهر تهران گفت: با اعضای شورای اسلامی شهر تهران درباره این موضوع صحبت شد؛ ماهم با جابجایی کیوسک به صورت خاص مخالف هستیم؛ چرا که مشکلاتی به همراه دارد؛ اما بعضا باتوجه به اینکه شهر پویا است و منتظر نمی ماند. برخی موارد باید مورد بررسی قرار گیرد یعنی کیوسکی که ۳۰ سال در جایی قرار دارد نمی‌توان انتظار داشت شهر هیچ تغییری نکند.

وی افزود: در حقیقت ساخت و ساز و تغییرات ترافیکی مواردی هستند که تحمیل هایی را رقم می زنند برای مثال کیوسکی در مقابل مغازه‌ای قرار داشته که تعطیل بوده و پس از سال‌ها آن مغازه فعالیت خود را آغاز کرده یا تبدیل به بانک می‌شود، یا حتی کاربری آن تغییر می‌کند و یا در مورد دیگری نیز کیوسک در جایی قرار داشته که ملک پشت آن به مدرسه دخترانه تبدیل می شود؛ لذا حضور کیوسک در آن محل، تبدیل به دغدغه برای والدین می شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: در چنین مواردی کمیسیونی در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل وجود دارد که بررسی لازم را انجام می دهد. هیچ یک از مناطق و صاحبان کیوسک اجازه جابجایی را ندارند؛ لذا موضوعات خاص به «کمیسیون کیوسک» در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران می‌رود تا با حضور نمایندگان حراست، بازرسی و سایر بخش‌های شهرداری تهران، طرح موضوع و بررسی شود و علاوه بر این، از محل کیوسک نیز بازدید میدانی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: برای مواردی که دلایل قانع کننده دارند که بیشتر هم موضوعات عمرانی، ترافیکی و یا شکایت همسایگان را شامل می شود، تصمیم گیری خواهد شد. ضمن اینکه در این روند تأکید شده اگر با یک متر جابجایی مشکل حل می شود این جابجایی به ۲ متر تبدیل نشود و تنها حداکثر در منطقه جابجایی داریم؛ برای مثال کیوسکی که در منطقه یک است در منطقه یک جابجا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه در کل شهر تهران ۱۲۷۶ کیوسک وجود داشت که با کم شدن یک کیوسک در حال حاضر به ۱۲۷۵ کیوسک رسیده است، گفت: در سه منطقه تهران یعنی ۱۱، ۱۲ و ۶ پراکنش کیوسک‌ها بسیار زیاد است و بعضا مناطق با مشکل در این زمینه مواجه هستند که اعلام کردیم اگر کسی به صورت داوطلبانه بخواهد به مناطقی که کمتر کیوسک دارند برود کمک می کنیم که بار از روی این مناطق برداشته شود؛ چرا که عمدتا کیوسک‌های ما در خیابان انقلاب، ولیعصر و بازار است؛ لذا باتوجه به تراکم شهری بالا در این محدوده‌ها، اگر دلایل قانع کننده وجود داشته باشد برای خروج آنها از این ۳ منطقه این کار را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در خیابان ولیعصر هم تکلیف شورای شهر تهران بوده که از زوائد بصری کم شود؛ لذا در این خیابان اگر کسی درخواست جابجایی داشته باشد سریع جابجا می‌کنیم؛ چرا که طرح خیابان ولیعصر طرح مصوب و ملی است تا این خیابان بازآفرینی شود و یکی از مواردی که در این راستا تکلیف شده است مدیریت کیوسک‌های این خیابان است تا تعداد آنها کم شود.