شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##ناگفته‌هایی#درباره#حکم#زندان#لیلا#بلوکات

ناگفته‌هایی درباره حکم زندان لیلا بلوکات

جزئیات رای و دلیل صدور این حکم لیلا بلوکات را بخوانید.

ناگفته‌هایی درباره حکم زندان لیلا بلوکات
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ۱۸:۰۲:۲۴
اعتمادآنلاین |

لیلا بلوکات بازیگر ایرانی که یک سلبریتی شناخته شده است پس از اعتراضات سال گذشته زیر ذره بین قوه قضاییه قرار گرفت. لیلا بلوکات که در چندین سریال پرمخاطب بازی کرده و خیریه مهر لیلا را هم اداره می کند از دوستان نزدیک احسان علیخانی است.

به گزارش سایت جنایی؛ بازی در نقش‌ شخصیت نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر از جمله نقش‌های شناخته شده بلوکات است.

او ازدواج نکرده و رابطه بسیار نزدیکی هم با خواهرانش دارد. لیلا بلوکات با مادرش زندگی می کند. او یک موسسه به نام مهر لیلا را اداره می کند که در امور خیریه کار می کند و برای بچه های معلول کمک جمع می کند.

لیلا بلوکات در سریال «از سرنوشت» نقش نامادری سهراب به نام مینا را بازی کرد. او همچنین در سریال لحظه گرگ و میش هم نقش آفرینی کرده است. از دیگر سریال های لیلا بلوکات می توان به زمانی برای عاشقی اشاره کرد.

فیلم شناسی لیلا بلوکات

۱۴۰۱ آن‌ها مرا دوست داشتند محمدرضا رحمانی
۱۳۹۶ همه چی عادیه محسن دامادی
۱۳۹۵ نفس‌های آرام میثم هاشمی طبا
۱۳۹۵ کوتاه مثل زندگی شهره سلطانی
۱۳۹۴ دراکولا رضا عطاران
۱۳۹۴ آس و پاس آرش معیریان
۱۳۹۲ پنج ستاره مهشید افشارزاده شقایق
۱۳۹۱ آینه شمعدون بهرام بهرامیان
۱۳۹۱ عملیات مهد کودک فرزاد اژدری
۱۳۹۰ جیب‌بر خیابان جنوبی سیاوش اسعدی
۱۳۹۰ آقا یوسف علی رفیعی
۱۳۸۰ سیا زنگی ابراهیم ابراهیمیان
۱۳۸۸ اخراجی‌ها ۲ مسعود ده نمکی
۱۳۸۴ ابراهیم خلیل‌الله محمدرضا ورزی

لیلا بلوکات چرا به حبس محکوم شد

بعد از مرگ مهسا امینی و اعتراضات مردمی لیلا بلوکات از جمله بازیگرانی بود که تصمیم گرفت بدون حجاب مورد تایید صدا و سیما در انظار ظاهر شود. عکسی با کلاه از لیلا بلوکات منتشر شد که به همین دلیل هم دادستانی علیه او شکایتی را مطرح کرد.
مهدی کوهیان، از اعضای کمیته پیگیری وضعیت بازیگران و هنرمندان بازداشتی در پیامی توئیتری خبر از صدور حکم برای لیلا بلوکات داد.

او نوشت: حکم یک سال زندان برای لیلا بلوکات، بازیگر صادر شده است. کوهیان ادامه داد: پیشرفت شعبه ۱۰۸۸ دادگاه کیفری دو، در صدور احکام سنگین و خارج از عرف قضایی به دلیل استفاده از پوشش کلاه، مثال زدنی است.

وی اضافه کرد: در حکم محکومیت لیلا بلوکات با تغییری جزیی، علاوه بر محکومیت‌های احکام مشابه قبلی، تحمل حبس تعزیری در یکی از زندان‌های استان سمنان نیز اضافه شده است. بر اساس اخبار رسیده لیلا بلوکات علاوه بر اینکه به حبس محکوم شده دو سال ممنوعیت از فعالیت در رسانه‌های فراگیر از جمله پلتفرم‌های داخلی و خارجی فعالیت‌های نمایشی و بازیگری و تبلیغ‌گری در فضای حقیقی و مجازی، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۵ سال ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی به صورت مستقیم یا با واسطه، مطالعه و خلاصه نویسی یک کتاب ظرف یک ماه و ۱۰ ماه حبس تعزیری در یکی از زندانهای استان سمنان که ۶ ماه آن به مدت ۵ سال تعلیق شده است.

لازم به ذکر است لیلا بلوکات از دوستان نزدیک احسان علیخاتی است او از جمله بازیگرانی بود که در حادثه زلزله سر پل ذهاب ، سیل سیستان و بلوچستان و چند حادثه مشابه دیگر پیش قدم شد و مقدار زیادی کمک مردمی جمع آوری کرد. همچنین از جمله بازیگرانی است که برای ساخت مدرسه در مناطق محروم نیز پیش قدم شده بود.
لیلا بلوکات در خیریه ای که از سوی احسان علیخانی در برنامه عصر جدید به راه افتاده بود نیز شرکت کرد.
لیلا بلوکات بعد از بازی در سریال از سرنوشت که در ۴ فصل تهیه شده فعلا بازی جدیدی نداشته است تمرکز او بیشتر روی امور خیریه بود که برای بچه های محروم و معلول انجام می داد.

لیلا بلوکات ازدواج نکرده و بازیگری است که خوانندگی را هم دنبال می کند. این دومین حکمی است که چنین سنگین صادر می شود. پیشتر آزاده صمدی از سوی همین شعبه که لیلا بلوکات را محاکمه کرده است به محرومیت از استفاده از شبکه های اجتماعی محکوم شده بود. صمدی به موجب این حکم به عنوان مجازات تکمیلی باید نزد روانپزشک برود تا شخصیت ضد اجتماعی اش درمان شود. البته شخصیت ضد اجتماعی عنوانی است که قاضی صادر کننده رای به آزاده صمدی داده است.