شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#قیمت

گوشی‌های سامسونگ امروز چند؟/ لیست قیمت

گوشی‌های سامسونگ امروز چند؟/ لیست قیمت

اقتصاد آنلاین نوشت: در این مطلب به بررسی گوشی‌های سری M و A سامسونگ و لیست قیمت تعدادی از انواع آن پرداخته شده است.

به گفته خود سامسونگ این دو خط تولید دقیقاً یک کلاس پایین‌تر از گوشی‌های پرچمداران قرار می‌گیرند؛ M از کلمه «Millennials» به معنی هزاران سال گرفته شده و A هم در واقع جانشین سری قدیمی J شده است.

این کمپانی ۲ سیاست متفاوت در ساخت هر سری دارد؛ مقایسه سری ام و ای نشان می‌دهد که این برند به خط تولید ام باتری بزرگتر و با کیفیت‌تر می‌دهد و از نظر فنی آنها را تقویت می‌کند تا هم باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و هم میزان مصرف باتری بهینه‌تر شود، ولی توجهی به ظاهر این مدل‌ها ندارد، از طرفی برای طراحی و ساخت مدل ای وقت و هزینه بیشتری صرف می‌کند، آپشن‌های بیشتری برای این سری در نظر می‌گیرد.

سامسونگ در خط تولید ای، توجه ویژه‌ای به ساخت صفحه‌نمایش‌های باکیفیت و زیبا، همچنین دوربین‌های قدرتمند معطوف کرده و حتی در مدل‌های جدیدش از سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

همین ویژگی‌ها را باید اولین تفاوت سری m و a سامسونگ به‌شمار آورد. اگر تصمیم جدی برای خرید گوشی از «خط تولید ای» دارید، قطعاً باید اطلاعات کامل و جامع‌تری را در این رابطه به‌دست آورید پس پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله گوشی های سری a سامسونگ را بادقت مطالعه کنید.


از تفاوت در متریال ساخت نیز می‌توان به عنوان دیگر فرق سری m و a سامسونگ یاد کرد و از آنجایکه هر دو لاین اقتصادی هستند چیز عجیبی نیست که ساختار پلاستیکی داشته باشند، ولی در عوض سامسونگ در بدنه‌ از مواد پلاستیکی باکیفیت‌تری استفاده کرده و حتی سعی کرده به پنل پشتی موبایل، طرح، رنگ و جلوهای خاصی ببخشد.

با این حال توصیه ما به شما این است که برای محافظت بیشتر حتماً از بک کاور و یا قاب گوشی نه تنها در «لاین-ام» بلکه در «لاین-ای» هم استفاده کنید و حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که باید برای خرید هرکدام از سری‌های گفته شده همه بخش‌های گوشی را مورد بررسی قرار دهید. اگر هدفتان خرید گوشی از ام است ما در مقاله گوشی های سری m سامسونگ بهترین آنها به همراه نقاط قوت و ضعفشان را لیست کرده‌ایم.


خط تولید ام، سن زیادی ندارد، اما به دلیل ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فرد و البته رقابتی، مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته و اولین مدل های این خط تولید در فوریه ۲۰۱۹ راهی بازار شدند، در همان ابتدا و با عرضه اولین مدل‌ها، این خط تولید سیاست خود که استفاده از باتری‌های قدرتمند بود را به همه نشان داد، این در حالی بود که مدل‌های اولیه A مثل سامسونگ a۵۰ از باتری‌ ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده بودند.

حال در سال ۲۰۲۳ هستیم و قطعاً «خط تولید ام» با تغییرات بیشتری همراه هست که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا برای انتخاب بهتر شما یک قدم مفید برداشته باشیم. همچنین در صفحه مقایسه گوشی‌های سامسونگ انواع مدل‌های آن را کنار هم قرار داده‌ایم تا بتوانید تفاوت‌های مدل به مدل را بهتر درک کنید.

در توضیحات مربوط به سری ام به تفاوت قیمتی و البته امکانات متنوع در این خط تولید برمی‌خوریم. سخت‌افزار قوی، باتری بزرگ و در بعضی از مدل‌ها کیفیت دوربین می‌تواند معرف این سری از سامسونگ باشد که در سال‌های گذشته‌ مدل‌های متنوعی را روانه بازار کرده است.

درست است که «لاین ام» کلاً در کلاس گوشی‌های میان‌رده و خوش قیمت قرار دارد، اما بازهم در بین مدل‌های متنوع آن می‌توان مدل‌ اقتصادی‌تری را هم دید. در صفحه مربوطه می‌توانید قیمت گوشی سامسونگ این خط تولید را ببینید و با مدل‌های دیگر از برندهای دیگر مقایسه کنید.

اگر مقایسه گوشی های سامسونگ سری a و m از نظر سخت‌افزار را در نظر بگیرید می‌بایست گفت که هر دو عملکرد قابل‌قبولی دارند. سامسونگ به‌تازگی رد خط تولید ام هم محصولات باکیفیتی را وارد بازار کرده و جالب اینکه در بررسی این مدل‌های جدید نمی‌توانیم بگوییم گوشی سری m بهتره یا a چرا که این محصولات تا حدود زیادی شبیه به مدل‌های دیگر خط تولیدش ساخته شده‌اند.


حال در این بخش از بررسی مقایسه گوشی که منحصراَ به تفاوت گوشی سامسونگ سری a و m می‌پردازیم، بد نیست که در رابطه با تاریخچه خط تولید ای هم صحبت کنیم. قدمت این سری محبوب و پرطرفدار سامسونگ به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد و بازهم به گفته خود کمپانی A جایگزینی برای سری گلکسی J بوده است.

هرچند که سامسونگ این دو را منحصراً برای ساخت گوشی‌های میان‌رده‌اش در نظر گرفته؛ اما انصافاً مدل‌هایی را در این خطوط تولید شاهد هستیم که چیزی از پرچمداران کم ندارند.

میان‌رده‌های خط تولید ای جدیداً از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند، با این حال این سری هم طیف وسیعی از سلایق را پوشش داده و از گوشی هوشمند ساده تا مدل‌هایی با ویژگی‌های پرچمداران را تولید می‌کند.

لاین تولید ای حتی در ساخت گوشی‌های خوش قیمت‌ترش هم از قابلیت‌های متعددی استفاده کرده و در این نوع گوشی‌ها شاهد نمایشگر ال‌ سی دی و همچنین سنسور اثر انگشت هم هستیم…


اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ به این سوال هستید که سامسونگ سری a بهتره یا m پس بگذارید درمورد یک تفاوت نسبتاً چشمگیر در طراحی یعنی محل قرارگیری اسکنر اثر انگشت صحبت کنیم. با نگاهی به مدل‌هایی که از خط تولید ام وارد بازار شده‌اند در می‌یابیم که اسکنر اثر انگشت‌ معمولاً در پشت طراحی شده یا با دکمه پاور ادقام شده و این در حالی است که برخی از «مدل‌های سری ای» از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کرده‌اند که عمدتاً در گوشی‌های پرچمدار دیده می‌شود.

این ویژگی معمولاً مختص گوشی‌های پرچمدار است، ولی سامسونگ آن را برای مدل‌های رده بالای ای هم استفاده می‌کند، هرچند که به گزارش کاربرها اگر از گلس و یا همان محافظ صفحه استفاده کنید، این سنسور کمی کند می‌شود.


کره‌ای‌ها در لاین میان‌رده‌ها تمرکز زیادی روی تغییر طراحی‌ها ندارند و تا مدت زیادی هم از همان طراحی استفاده می‌کنند. برای مثال؛ تولیدات اولیه خط تولید ای آنقدر شبیه هم بودند که حتی اگر بعضی از مدل‌ها را کنار هم می‌گذاشتید، نمی‌توانستید تفاوت آنها را تشخیص دهید.

علاوه‌ بر این؛ سامسونگ حتی سعی می‌کند از مواد پلاستیکی با کیفیت‌تری هم استفاده کند، به همین خاطر همه مدل‌های مربوط به خط تولید ای را با پلی کربنات مقاوم، اما سبک ساخته و گوشی‌های خوش دستی را راهی بازار می‌کند.

به‌طور کلی اگر از نظر طراحی بخواهیم بگوییم که گوشی سری a بهتره یا m باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی‌های لاین ام با وزن زیادی معرفی می‌شوند و معمولاً دارای ضخامت بیشتری هم هستند این در حالی است که وزن کم باتری گوشی‌های ای از آنها یک موبایل خوش‌دست و سبک‌تر ساخته است.


تفاوت سامسونگ سری a و m در امکانات هم قابل‌لمس است و امکانات A بیشتر از خط تولید ام است. اگر دقیق‌تر بخواهیم تفاوت گوشی سامسونگ سری m با a را در این بخش شرح دهیم به برتری نسبی لاین ای در نمایشگر همیشه روشن، ضبط صفحه و پوشه امن می‌رسیم…

در این مرحله به این سوال می‌رسیم که از نظر نرم افزار سری a سامسونگ بهتره یا m .

در مقایسه گوشی سامسونگ سری m و a از نظر نرم افزار و در پاسخ به سوال باید گفت که در بخش نرم‌افزار می‌بینیم که خط تولید ای نسبت به همتای خودش، آپدیت‌های بیشتری را دریافت می‌کند، اما در محصولات جدید ام امکانات خوبی ارائه شده چراکه اکنون در طیف وسیع‌تری از بازارها عرضه می‌شوند.


برای پاسخ به این پرسش که سری a بهتره یا m به بخش مهم دیگری یعنی سخت‌افزار می‌رسیم که برای یافتن پاسخ دقیق به آن، نیاز است که تک تک گوشی‌ها را بررسی کنیم؛ اما در یک جمع بندی کلی با توجه به تحقیق‌های صورت گرفته، باید قدرت برتری در این بخش را به نمایندگان ام بدهیم زیرا دوام و کیفیت گوشی‌های این سری، از مدل های ای بیشتر است. دوباره چکش کنید حتماً


در بخش دوربین هم باز شاهد این سوال کاربران هستیم که سری ام بهتره یا ای که این دو سری از نظر دوربین هم تفاوت‌هایی با هم دارند، برای مثال یک قابلیت مهم تحت عنوان اپتیکال تصویر(OIS) وجود دارد که خروجی فیلمبرداری؛ بسیار باکیفیت، صاف و بدون لرزش خواهد بود.

این همان قابلیت کاربردی است که سامسونگ در خط تولید ای بکار گرفته، اما در خط تولید دیگر مشاهده نمی‌شود. حالت ویدئو پرو یکی دیگر از وجوه تمایز گوشی‌های ای نسب به لاین دیگر است. البته این قابلیت در برخی از گوشی‌های خط تولید ام هم وجود دارد.


خیلی از کاربران می پرسند که از نظر کیفیت صدا سری a سامسونگ بهتره یا m اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، بهتر است به تفاوت‌های آنها در بلندگو بپردازیم، جایی که قابلیت مهم بلندگوهای استریو در تولید گوشی‌های لاین ای قرار گرفته، اما در مدل‌های ام وجود ندارد و بلندگوهای این مدل معمولاً مونو هستند. دالبی اتمس یکی دیگر از وجوه تمایز گوشی‌های ای در بلندگوست. البته این قابلیت در برخی از گوشی‌های مربوط به خط تولید ام هم دیده می‌شود.


سومین تفاوت مهم سری A و M سامسونگ همانطور که گفتیم باتری است، در خط تولید ای باتری‌ها معمولی هستند این درحالیست که مدل‌های ام حتی به استفاده از باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپری هم روی آورده و اکثر مدل‌های آن هم تاکنون باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری داشتند.

در بازار موبایل قیمت گوشی Samsung Galaxy M۱۳ با ظرفیت ۴/۶۴ گیگابایت مبلغ۵,۱۹۰,۰۰۰ تومان است این درحالیست که قیمت گوشی Samsung Galaxy A۵۴ با ظرفیت ۸/۲۵۶ گیگابایت مبلغ ۱۴,۷۸۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت قیمت/ تومان
Samsung Galaxy M۱۳ ۴/۶۴ گیگابایت ۵,۱۹۰,۰۰۰
Samsung Galaxy M۳۳ ۸/۱۲۸ گیگابایت ۸,۴۵۹,۰۰۰
Samsung Galaxy M۳۳ ۶/۱۲۸ گیگابایت ۷,۸۵۹,۰۰۰
samsung galaxy m۱۳ ۶/۱۲۸ گیگابایت ۶,۸۰۰,۰۰۰
samsung galaxy a۱۴ ۴/۶۴ گیگابایت ۴,۹۶۸,۰۰۰
Samsung Galaxy A۵۴ ۸/۲۵۶ گیگابایت ۱۴,۷۸۰,۰۰۰
Samsung Galaxy A۲۴ ۶/۱۲۸ گیگابایت ۷,۴۸۷,۰۰۰

۲۲۰