شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بازار خودرو#نیسان#کولاک#سند

کولاک نیسان در بازار خودرو ایران + سند

کولاک نیسان  در بازار خودرو ایران + سند

۲۹ تیر ۱۳۹۳؛ نیسان ژاپن، بخت اول حضور در قطب سوم خودروسازی ایران را پیدا کرد.

دقیقا ۹ سال قبل در چنین روزی  اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: تصمیم آقای رئیس‌جمهور در مورد تشکیل قطب سوم خودروسازی بسیار جدی بوده و نظرشان این است که خودروسازان در یک فضای کاملا رقابتی کار کنند تا کیفیت براساس رقابت اصلاح شود و همچنین قیمت نیز کاهش یابد. درواقع نظر آقای رئیس‌جمهور این است که غیر از دو خودروساز بزرگ فعلی، یک خودروسازی دیگر نیز راه‌اندازی شود تا بتواند هم در بعد صادرات و هم در بعد تامین نیاز داخل، فعالیت کند. ما مکان تاسیس قطب سوم را نیز در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم با گرایش صادراتی، خودروسازی نیرومند را ایجاد کنیم.

وی افزود: اصلا قرار نیست دولت خودش «قطب سوم» را راه بیندازد، این قطب سوم توسط بخش خصوصی راه خواهد افتاد.

ترکان ادامه داد: با چند فعال بخش خصوصی صحبت کرده‌ایم و هر کدام قرار است با خودروسازان مدنظر خود مذاکرات لازم را انجام داده و ماحصل آن را به اطلاع دولت برسانند. دولت نیز به بهترین پیشنهاد پاسخ مثبت خواهد داد و حمایت‌های لازم نیز از آن صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: ما از بخش خصوصی خواسته‌ایم با خودروسازان اروپایی و آسیایی مذاکره‌ کنند که در این بین می توان به خودروسازان چینی و همچنین شرکت‌هایی مانند نیسان موتور ژاپن و کیاموتورز کره اشاره کرد.