شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس

سامانه رصد دین داری مردم هم به زندگی خصوصی مردم سرک می کشد؟

سامانه رصد دین داری مردم هم به زندگی خصوصی مردم سرک می کشد؟

ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس گفت: سامانه رصد و سنجش مستمر دین‌داری، سطح معنویت، اخلاق و سبک زندگی مردم بسیار گنگ، مبهم و نامفهوم است و این بسیار نگران‌کننده است زیرا هرچیزی که گنگ و مبهم بود، حتما باید درباره‌اش نگران بود.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس درباره این‌که براساس ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت قرار است سامانه‌ای برای رصد و سنجش مستمر دین‌داری، سطح معنویت، اخلاق و سبک زندگی مردم راه‌اندازی کند، گفت: این سوال را با این سوال جواب می‌دهم، کنترل و رصد زندگی معنوی مردم یعنی چه؟ به نظر من آن‌های این را نوشته‌اند باید حتما به مجلس بیاوریم‌ و از آنها بخواهیم که بگویند هدف‌شان از نوشتن این مطلب چه بوده است؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من بسیار این ماده را خواندم، بسیار بالا و پائین‌اش کردم و نمی‌فهمم قرار است در آن سامانه چه بگویم؟ مثلا من باید بگویم شب گذشته نماز شب خوانده‌ام! ۲هزار بار العفو گفته‌ام! ۲ دور تسبیح انداخته‌ام و یا می‌خواهم به نماز جمعه برم؟ نمی‌فهمم یعنی چه؟ چگونه می‌خواهند معنویت مردم را رصد کنند.

وی درباره این‌که زمانی مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد چنین سامانه‌ای چه کمکی به مردم می‌کند، گفت: اصلا کاری به مشکلات معیشتی و اقتصادی نداریم، من احساس می‌کنم جریانی که قبلا هم درباره‌اش صحبت کردم به دنبال این است که بتواند تسلط و نظارت حداکثری بر شخصی‌ترین امور زندگی افراد داشته باشد، این اصلا قابل پذیرش نیست.

رشیدی کوچی بیان کرد: شما ۱۰ بار دیگر هم این ماده را بخوانید، متوجه نمی‌شوید سامانه رصد سبک زندگی مردم یعنی چه؟ یک چیز بسیار گنگ، مبهم و نامفهوم است و این بسیار نگران‌کننده است زیرا هرچیزی که گنگ و مبهم بود، حتما باید درباره‌اش نگران بود. زیرا چیزی که شفاف باشد، مشخص است و می‌دانیم قرار است چه اتفاقی رخ دهد اما هنگامی که بیان می‌کنیم قرار است سامانه‌ای را طراحی کنیم که معنویت مردم را رصد کند این را من نمی‌فهمم. شما می‌فهمید؟ من بالای ۱۰ بار این خواندم و نفهمیدم، دوستان باید بیایند درباره‌اش توضیح دهند.



۲۱۶۲۲۰