شهر خبر

استقبال روزنامه اصولگرا از علنی برگزار شدن دادگاه‌ها؛ محکوم نمی‌‌تواند بیرون دادگاه خود را مظلوم نشان دهد

روزنامه جوان نوشت: علنی‌شدن دادگاه کمک می‌کند که محکوم نتواند محکومیت خود را در بیرون دادگاه، وارونه و نشانه ظلم به خود نشان دهد، بلکه چه‌بسا به حکم خود رضایت دهد.

استقبال روزنامه اصولگرا از علنی برگزار شدن دادگاه‌ها؛ محکوم نمی‌‌تواند بیرون دادگاه خود را مظلوم نشان دهد
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جوان از علنی برگزار شدن دادگاه‌ها استقبال کرده و این اقدام باعث می‌شود محکوم نتواند بیرون دادگاه خود را مظلوم نشان دهد.

به گزارش جوان، ما سال‌ها در پشت ضعف رسانه‌ای و تبلیغاتی خود پنهان شده بودیم. اکنون مطابق آنچه آقای اژه‌ای می‌گوید علنی‌شدن دادگاه‌ها به‌نفع جامعه و دستگاه قضایی است. این تغییر باور یعنی اولاً اعتماد پیدا کرده‌ایم که خردجمعی جامعه در نهایت، درست را از نادرست تشخیص می‌دهد. دوم، ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم و باید در بحث رسانه و تبلیغ، پیشرو و حمله‌ور باشیم. سوم، قضات وقتی دادگاه علنی باشد، در حکم قانونی و منطبق با عقلانیت دقت بیشتر می‌کنند و این به نفع دستگاه قضاست، هرچند عموم قضات به‌دلایلی علنی‌شدن دادگاه را خوش نداشته باشند. چهارم، متهمان بالقوه نیز وقتی بدانند دادگاه‌ها علنی است و علاوه بر داوری قاضی، مورد قضاوت خرد‌جمعی هم قرار می‌گیرند، این خودش بازدارندگی دارد و پنجم، مردم از شفافیت و دانستن جریان پیچیده قضاوت، اطمینان‌خاطر بیشتری خواهند داشت.

این روزنامه تاکید کرده است: علنی‌شدن دادگاه کمک می‌کند که محکوم نتواند محکومیت خود را در بیرون دادگاه، وارونه و نشانه ظلم به خود نشان دهد، بلکه چه‌بسا به حکم خود رضایت دهد.