شهر خبر

شایعه وزیر ورزش در سخنان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

شایعه وزیر ورزش در سخنان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت

ایرنا نوشت:رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره دلیل حاشیه‌سازی‌ها و تخریب‌ نتایج سفر رئیس جمهور به آفریقا و رویکرد دلارزدایی دولت سیزدهم گفت: در طول چند سال گذشته تلاش یک جریان در کشور همواره این بود که بگوید همه دنیا در چهار کشور خلاصه می‌شود.

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به اقدام برخی رسانه‌ها در کوچک نمایی دستاوردهای سفر رییس جمهور به آفریقا گفت: برای دیدن اثرات و برکات سفرها، به تحلیل‌هایی که در ایام سفر تمام رسانه های بین المللی ارایه کردند، توجه کنید.

وی درباره دلیل حاشیه‌سازی‌ها و تخریب‌ نتایج سفر رئیس جمهور به آفریقا و رویکرد دلارزدایی دولت سیزدهم اظهار داشت: در طول چند سال گذشته تلاش یک جریان در کشور همواره این بود که بگوید همه دنیا در چهار کشور خلاصه می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: اکنون که این شرایط رقم می‌خورد و نشان می‌دهد که سیاست خارجی این دولت براساس اصول انقلاب رو به جلو و ارتباطات در سطح منطقه‌ای، همسایگی و فرامنطقه در حال به ثمر رسیدن است، حجم بالایی از تخریب و شبه‌افکنی انجام می شود.

خلجی با اشاره به اینکه اثرات و برکات این سفرها در تحلیل های رسانه‌های بین المللی کاملا مشهود است، اظهار داشت: آنها اعلام کرده‌اند که در دولت آیت‌الله رئیسی زمینه‌های بسیار گسترده‌ای برای ارتباط با کشورهایی که خارج از بافت قبلی نگاه سیاست خارجی بود، صورت گرفته و دایره نفوذ جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف گسترده شده است و کسی که باید متوجه شود، متوجه خواهد شد و اثرات و برکات آن هم به مرور در حوزه اقتصاد ظاهر می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر حجم بالایی از توافقاتی که باید در حوزه مسائل علمی و صادرات فناوری و در حوزه مسائل کشاورزی در سفر آفریقا انجام شود کاملا روشن است و اثرات و برکات آن در آینده قابل مشاهده است.

خلجی درباره توافق هایی که در زمینه واردات دام با آفریقا صورت گرفت، توضیح داد: بر اساس توافقات در حوزه گوشت، غیر از مواردی که از قبل از برخی کشورهای دیگر وارد می شد تلاش بر این است تا کشورهای دیگری هم که ظرفیت لازم را دارند، اضافه شود و سازمان دامپزشکی هم در این رابطه فعال است تا بتوانیم شرکای اقتصادی کشور را در حوزه‌های مختلف توسعه دهیم.

وی درباره تاثیر این واردات بر شکسته شدن قیمت‌ها در داخل نیز گفت: امید است این اتفاق بیفتد، زیرا قیمت گوشتی که از آفریقا وارد خواهد شد به نسبت واردات گوشت از سایر کشورها، ارزان‌تر است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره شایعه استعفای وزیر ورزش نیز گفت: من در جریان چنین موضوعی قرار ندارم. برخی مواقع برخی از کمیسیون‌ها در مجلس یا جاهای دیگر که وزرا الزاما باید در آنجا حضور پیدا کنند تلاقی پیدا می‌کند و در نهایت اینگونه می‌شود که سجادی مانند امروز در جلسه هیات دولت حضور نداشته باشد.

خلجی اضافه کرد: سجادی یکی از وزرای پاسخگو است و هر بار هم که از وی سوالی پرسیده می شود، حجم زیادی از افتخارات در حوزه های مختلف به ویژه ورزش بانوان را بیان می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره علت غیبت وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حیاط دولت اظهار داشت: این وظیفه ما است که وی را پاسخگو کنیم و البته پاسخگو هستند؛ در حال حاضر بخش بزرگی از اقدام عمرانی و فعالیت‌های امیدبخشی که در دولت صورت می‌گیرد از جمله در حوزه مسکن و واگذاری زمین، بار عمده‌اش بر عهده وزیر راه و شهرسازی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: من خدمت وزیر راه و شهرسازی می‌گویم که تشریف بیاورند و آمار دقیق را اعلام کنند. میزان قابل توجهی در بحث مسکن، واگذاری زمین انجام دادند که به امید خدا بخش عمده‌ای از مشکلات مردم در حوزه مسکن رفع شود.

خلجی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در بحث راهسازی و در اجرای طرح‌های راهسازی که نمونه آن در یاسوج انجام شد پیشرو است. در حال حاضر تقریبا استانی نیست که رئیس جمهور به آنجا بروند و ما یک یا چند طرح حوزه وزارت مسکن را در آنجا نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بذرپاش جزو وزرای فعال این دولت است. ما حتما خدمت وی اعلام می‌کنیم که گزارش این اقدامات را در هیات دولت مطرح کنند.

۲۱۶۲۱۷