شهر خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کدام حوادث در مرز لبنان صهیونیست‌ها را به وحشت بیشتر انداخت؟

یک رسانه عبری‌زبان مهم‌ترین حوادثی که صهیونیست‌ها را به‌شدت به وحشت‌ انداخته فهرست کرده که حضور چندی پیش حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در مرز لبنان و اسرائیل یکی از آنهاست.

کدام حوادث در مرز لبنان صهیونیست‌ها را به وحشت بیشتر انداخت؟
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۲:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

یک رسانه عبری‌زبان مهم‌ترین حوادثی که صهیونیست‌ها را به شدت به وحشت‌ انداخته فهرست کرده که حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در مرز این رژیم با لبنان یکی از آنهاست.

به گزارش اعتمادآنلاین، این وحشت ماه‌هاست مراکز تصمیم گیری و رسانه‌های اسرائیلی را به خود مشغول کرده است که آخرین آن حضور هرتسی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل در مرز با لبنان است، در حالی که دیوار حائل جدیدی از فنس و سیم خاردار در این مرز در حال احداث است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم اخیراً در گزارشی به نقل از تحقیق پژوهشکده اسرائیلی الجلیل به چالش‌های رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی) پرداخت و به مهم‌ترین رخدادهای حساس از نگاه تل‌آویو طی سه ماه اخیر در شمال فلسطین اشغالی اشاره کرد.

بر اساس ارزیابی‌های این پژوهشکده صهیونیستی، اولین حادثه که از نگاه تل‌آویو حساس بود روز ۶ آوریل به وقوع پیوست:

در ۶ آوریل، ۳۴ فروند موشک از خاک لبنان به سوی فلسطین اشغالی شلیک شد. در آن زمان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد مجری این عملیات حماس بوده است که به همین بهانه نیز ارتش اسرائیل حملاتی را علیه اردوگاه الرشیدیه در نزدیکی شهر ترتیب داد.

۲۸ آوریل: در این روز حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بازدیدی از مرز لبنان و فلسطین اشغالی داشت، او این بازدید را چند ساعت بعد از دیدارش با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله انجام داد.

۲۱ مه: حزب‌الله رزمایش بزرگ خود را در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام داد و به توصیف این رسانه عبری‌زبان، قدرت خود را به رخ ارتش اسرائیل کشید.

این رزمایش در چارچوب سناریوی حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به اسارت گرفتن صهیونیست‌ها تمرین شد.

۷ ژوئن: شماری از اهالی روستای کفر شوبا در مقابل یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و مانع از پیشروی آن شدند و با سنگ به مقابله با آن پرداختند.

۹ ژوئن: یک نظامی ارتش لبنان به سوی یک تانک و یک جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی گلوله آرپی‌جی شلیک کرد.

۱۵ ژوئن: مسئولان صهیونیست هیاهیوی زیادی در واکنش به اقدام حزب‌الله در پاکسازی یک میدان مین در منطقه مرزی به پا کردند و حتی در این باره نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل ارسال کردند.

۲۱ ژوئن: مسئولان صهیونیست جنجال رسانه‌ای گسترده‌ای به بهانه نصب دو چادر در روستای مرزی غجر به پا کردند و مدعی شدند این چادرها در داخل خاک «فلسطین اشغالی» نصب شده‌اند.

به زعم صهیونیست‌ها، با وجود آنکه یکی از دو چادر برداشته شده اما همچنان شمار افراد حاضر در این منطقه بین ۶ تا هشت نیروی مسلح است.

۶ جولای: یک راکت ضد تانک که از داخل خاک لبنان شلیک شده بود در یکی از روستاهای نزدیک مرز لبنان و فلسطین اشغالی منفجر شد. ارتش رژیم صهیونیستی هم با ۲۰ گلوله توپ یک منطقه غیرمسکونی را در همان حوالی هدف قرار داد.

۱۲ جولای: در هفدهمین سالگرد جنگ ۳۳روزه، نظامیان ارتش رژیم اسرائیل با شماری از مردم لبنان که در مقابل دیوار احداث‌شده از سوی اسرائیل تجمع کرده بودند، درگیر شد؛ حزب‌الله تل‌آویو را متهم می‌کند از طریق احداث این دیوار تلاش می‌کند مرزهای جدیدی برای خود در شمال فلسطین اشغالی ایجاد کند.

یدیعوت آحارانوت همچنین از تجمع مردم لبنان در طول خط مرزی و برافراشتن پرچم‌های این کشور، فلسطین و حزب‌الله نیز ابراز خشم کرد و آن را نیز جزو اقدامات تحریک‌آمیزی به شمار آورد که ارتش اسرائیل با شلیک هوایی به آن پاسخ داد.