شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن#اروپا

از ایجاد رونق در بازار مسکن در امریکا تا رکود اقتصادی اروپا

از ایجاد رونق در بازار مسکن در امریکا تا رکود اقتصادی اروپا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳، (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به موضوعات زیر پرداخت:

۱.بر اساس گزارش سازندگان مسکن، آژانس‌های املاک و اقتصاددانان، رکود بازار مسکن که از سال گذشته آغاز شد، رو به بهبود است. این تغییر حتی با نرخ سود بیشتر همراه بوده است.

۲.بررسی‌ حساب‌های جاری و سپرده امریکایی‌ها نشان می‌دهد:

علی رغم سالی که تورم باعث صعود قیمت‌ها شد، موجودی حساب‌های بانکی ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به قبل از پاندمی افزایش پیدا کرده است.

۳.با جایگزین جدید توئیتر (تردز)، شرکت متا ( Meta ) مسئولیت تعدیل محتوا را بر عهده کاربرانش گذاشته است.

روزنامه-امروز-۱

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳ (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲)  در بخش اقتصاد و تجارت به موضوعات زیر پرداخت:

۱.اقتصاد آشفته چین، دلیل تمایل این کشور برای تعامل مجدد با جهان است.

چین پس از محدود کردن خود در دوران پاندمی، در مسیر اقتصادی رو به بهبود بود اما داده‌های مالی که روز گذشته منتشر شدند، نشان می‌‌دهند که رشد اقتصادی چین در سه ماه اول سال تاحدودی کاهش داشته است.

۲.قیمت وسایل نقلیه الکتریکی کاهش پیدا می‌کند.

فورد، تسلا و دیگر شرکت‌های خودروسازی نرخ محصولات خود را به جهت قانع کردن خریداران، کاهش می‌دهند زیرا با توجه به تولید بالای مدل‌های الکتریکی، عرضه این محصولات از تقاضای آنها پیشی میگیرد.

روزنامه-امروز-2

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳، (۲۷ تیرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی و مالی به موضوعات زیر پرداخت:

۱.اروپایی‌ها فقیرتر می‌شوند و امریکایی‌ها غنی‌تر.

افزایش پیری جمعیت در اروپا زمینه را برای رکود اقتصادی فراهم کرد سپس ویروس کرونا و جنگ اوکراین سبب تشدید این مسئله شد.

۲.مسکو در یک اقدام غیرمنتظره عملیات‌های محلی شرکت‌های Carlsberg ( شرکت آبجو سازی) و Danone ( شرکت تولید محصولات غذایی) را توقیف کرد. این حرکت باعث تشدید خصومت‌ها و مشکلات اقتصادی با غرب می‌شود.
روزنامه-امروز-3