شهر خبر

این بار معاون بایدن گاف داد: باید جمعیت را کاهش دهیم! +ویدئو

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در یک گاف فاحش گفت: برای آن که فرزندانمان هوا و آب تمیز داشته باشند جمعیت را کاهش می‌دهیم.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ایندیپندنت، گاف جدید کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که در سخنانش از طرحی برای «کاهش جمعیت» صحبت کرده است، عصبانیت چهره‌های محافظه‌کار آمریکایی را برانگیخت. 

هریس روز جمعه ۱۴ ژوئن، در دانشگاه ایالتی کاپین در بالتیمور ایالت مریلند سخنرانی کرد و در اظهاراتش از برنامه حزب دموکرات آمریکا برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای به نصف تا سال ۲۰۳۰ و رساندن آن به صفر تا سال ۲۰۵۰ سخن گفت.

هریس گفت: «وقتی که روی انرژی پاک و وسایل نقلیه برقی سرمایه‌گذاری می‌کنیم و جمعیت را کاهش می‌دهیم، تعداد بیشتری از فرزندان ما می‌توانند هوای تمیز تنفس کرده و آب تمیز بنوشند.»

تعداد بازدید : 0

نیوزویک نوشت هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که قاطعانه بگوید هریس در سخنرانی فوق طرحی برای کاهش جمعیت جهان به منظور مبارزه با اثرات تغییرات آب و هوایی یا سایر اهداف سیاسی را ترسیم کرده باشد، بلکه این سخنان صرفا نتیجه یک لغزش بیانی است. 

در متن رسمی سخنرانی کاخ سفید، کلمه «جمعیت» (population) خط خورده، و کلمه «آلودگی» (pollution) یعنی همان کلمه‌ای که مقصود اولیه هریس عنوان شده، جایگزین آن شده است. 

برخی از چهره‌های محافظه‌کار آمریکایی از این موضوع عصبانی‌اند و می‌گویند که هریس علنا خواستار کاهش جمعیت جهان شده است.