شهر خبر

ادعا‌ی نماینده‌ای که به یک جوان سیلی زد سوژه شد

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دختران جامعه دختران ما هستند. می‌خواهد سرش لخت باشد، می‌خواهد حجاب را رعایت نکند، من جان خود را برای آن‌ها فدا می‌کنم.

ایلنا نوشت: علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دختران جامعه ما، دختران ما هستند، هرجور زندگی کنند من جان خود را برای آنها فدا خواهم کرد. ما با همه وجود این بچه‌ها را دوست داریم. می‌خواهد سرش لخت باشد، می‌خواهد حجاب را رعایت نکند، می‌خواهد یک طور دیگر فکر کند یا اصلا می‌خواهد به من فحش بدهد یا من را قبول نداشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اما نکته‌ای که مهم است این است که باید از فرزند عزیز خواهش کنیم یک طوری زندگی کند که کمتر نیاز باشد که ما جان خود را فدا کنیم. یعنی یک جوری زندگی کند که شهید الداغی‌های ما در سبزوار کم باشند و تکرار نشوند، این دو مساله در کنار هم است.

گفتنی است علی اصغر عنابستانی در اوائل بهمن ماه 1399 در جریان تلاش برای ورود به خط ویژه اتوبوس در مواجهه با ممانعت یک سرباز وظیفه پلیس راهور به صورت وی سیلی زد. اقدام وی موجی از انتقادات را به همراه داشت.

ایسنا در گزارشی در این باره نوشت:اولین واکنش نماینده سبزوار به ادعای پلیس راهور یک توییت بود. توییتی که با هشتگ «شهید بهشتی» منتشر شد. عنابستانی با استناد به یک بخشی از یک آیه قرآن ماجرا را اینگونه بازنمایی کرد که «یه وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه!»

افزایش هجمه‌ها به سوی این نماینده مجلس، او را وادار به انتشار یک بیانیه کرد. بیانیه‌ای که ضمن ارائه روایت نماینده از ماجرا، سیلی زدن به صورت سرباز وظیفه را به جد تکذیب می‌کرد. ناگفته نماند که عنابستانی وجود هیچ گونه برخورد فیزیکی را رد نکرد و تصریح کرد که «فقط سرباز را هل داده‌ام و اساسا سیلی در کار نبوده است!»

این اظهارات در حالی مطرح شد که عنابستانی پیش از انتشار این بیانیه ادعا کرده بود که حتی از ماشین هم پیاده نشده است. این ادعا در بیانیه جدید نماینده سبزوار «کذب محض» نامیده شد. در بیانیه آمده بود: «ظاهرا خبری به نقل قول از بنده منتشر شده که من اصلاً از ماشین پیاده نشده‌ام. هیچ سخنی با چنین مضمونی نگفته‌ام.»

در بیانیه منتشر شده از سوی نماینده سبزوار انتقاداتی نسبت به سرباز راهور هم دیده می‌شد. انتقاداتی که البته در عرض کمتر از یک شبانه روز به تشکر از این سرباز و عذرخواهی از مردم ایران منجر شد. عنابستانی از کسی که آن را عامل تشنج عمومی در خیابان می‌دانست و او را به صحنه سازی متهم کرده بود، به خاطر رعایت قانون تشکر کرد. نماینده سبزوار ضمن عذرخواهی از مردم ایران به خاطر «احساسات جریحه دار شده» اظهار کرد: این اتفاق ممکن است برای هر کسی بیفتد که اگر توهینی بشنود، عصبانی بشود. ما همه انسان هستیم. ممکن است در مقابل توهین دچار خطا شویم. با این وجود، اینجانب باید بیشتر به خود مسلط می‌بودم و در همان حد عصبانیت نیز اشتباه کردم.

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش ایسنا که نتیجه پرونده‌اش در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و در دادستانی چه شده است، گفت: علاقه‌ای به گفت‌وگو این خصوص ندارد.