شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#واشنگتن

نتانیاهو به سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا: برای دعوت من به کاخ سفید تلاش کن!

نتانیاهو به سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا: برای دعوت من به کاخ سفید تلاش کن!

ایسنا نوشت: با استمرار تنش میان واشنگتن و تل‌آویو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفیر این رژیم در واشنگتن خواست تلاش بیشتری را برای دعوت کاخ سفید از او پس از هفت ماه از زمان بازگشتش به کابینه، در پیش بگیرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع دیپلمات گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در دیداری در هفته گذشته از مایک هرتزوگ، سفیر این رژیم در واشنگتن که برادر اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم است، به دلیل روابط پرتنش میان کابینه‌اش و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

این شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دلیل اصلی خشم نتانیاهو این است که از اواخر دسامبر که او به سمت نخست وزیری بازگشته تا الآن، کاخ سفید از او دعوت نکرده است.

بر اساس آنچه گزارش شده، نتانیاهو به مایک هرتزوگ گفت، باید برای دعوت شدن به کاخ سفید تلاش بیشتری انجام دهی!

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع یاد شده، اعلام کرد، نتانیاهو از سفر این هفته هرتزوگ به نیویورک و واشنگتن که شامل دیدار با بایدن در کاخ سفید نیز خواهد بود، ناخرسند است.

نتانیاهو به سفیر رژیم صهیونیستی گفت، "فکر می‌کنم این سفر به کاخ سفید مشروعیت لازم برای امتناع از دعوت از نخست‌وزیر، در آینده نزدیک را خواهد داد."

رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه گفت، کابینه فعلی نتانیاهو در واقع افراطی‌ترین کابینه اسرائیلی است که تا به حال دیده‌ است.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرد که برای سفر به چین و دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور دعوت شده است، بسیاری از تحلیلگران این سخن نتانیاهو را نشانه‌ای از تلاش او برای به چالش کشیدن بایدن تفسیر کردند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت پیشتر نوشت: ارزیابی مجدد سیاست دولت آمریکا در مورد "اسرائیل" پدیده جدیدی نیست.

آحارونوت در ادامه به مقاله‌ای‌ با همین موضوع اشاره کرد که توماس فریدمن، روزنامه‌نگار یهودی برجسته آمریکایی یک هفته قبل از سفر هرتزوگ به واشنگتن در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد.

اختلاف‌نظرها میان واشنگتن و تل‌آویو از زمان بازگشت نتانیاهو به سمت نخست وزیری تشدید شد و از یک اختلاف‌نظر میان دولت بایدن و کابینه نتانیاهو به اختلاف‌نظر شخصی میان دولت بایدن و نتانیاهو رسید و اکنون نتانیاهو به دلیل اقدامات و سیاست‌هایش عنصری نامطلوب در کاخ سفید است.

310310