شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران خودرو#قیمت#محصول#کمال#ناباوری#ریخت

قیمت ۶ محصول ایران خودرو در کمال ناباوری ریخت

قیمت ۶ محصول ایران خودرو در کمال ناباوری ریخت

صدور رسمی مجوز واردات خودروهای کارکرده که روز گذشته به تصویب شورای نگهبان رسید، امروز هم در بازار اثرگذار خود را نشان داد و موجب شد تا شاهد تداوم کاهش قیمت خودرو باشیم.

هرچند امروز هم بازار خودرو شکل کاهشی داشت، اما به گفته فعالان بازار خودرو قانونی شدن ورود خودروهای کارکرده خارجی به کشور موجب شد تا رکود در بازار خودرو تشدید شود، بطوریکه امروز فروشندگان تنها به تماشای بازار پرداختند و خریداران هم به انتظار اخبار جدید. اما علاوه بر قانونی شدن ورود خودروهای کارکرده وارداتی، کاهش نرخ دلار هم در ریزش قیمت خودرو اثرگذار بوده؛ بطوریکه امروز ایران‌خودرویی‌ها در بازار با افت ۴ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت گذار شدند.

براساس ارزیابی بازار امروز«هایما S۵ پلاس» در بازار افتی ۱۰ میلیونی داشت و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد و پس از آن «دنا پلاس» افت ۷ میلیونی را تجربه کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. «هایما S۵ پلاس» هم در بازار امروز با کاهش ۱۰ میلیونی در بازار یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم ۴۸۴ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۵ میلیونی داشت. «دناپلاس» هم امروز با افت ۷ میلیونی در بازار ۶۲۰ میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز ۸۲۶ میلیون تومان قیمت خورد و کاهشی ۴ میلیونی را ثبت کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو قیمت «۲۰۷ پاناراما اتومات» ۸۲۱ میلیون قیمت‌گذاری و افتی ۴ میلیونی داشت.

ایکو۱