شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#معترضان

مجسمه عریان نتانیاهو در بیست‌وهشتمین هفته تظاهرات! +عکس

معترضان به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیست و هشتمین هفته تظاهرات علیه وی، مجسمه عریانش را به خیابان‌ها آوردند. 

فارس نوشت: تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی روز شنبه برای بیست‌وهشتمین هفته متوالی علیه «بنیامین نتانیاهو» تظاهرات کردند.

تظاهرات اصلی در شهر تل‌آویو در خیابان کاپلان برگزار شده است. در شهر حیفا نیز تظاهرات گسترده‌ای برگزار شده است. 

این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که نتانیاهو عصر امروز به دلیل از حال رفتن به بیمارستان منتقل شده بود. 

مجسمه عریان نتانیاهو در تظاهرات امروز

 
تعداد بازدید : 0

دفتر نتانیاهو تایید کرد که او عصر امروز شنبه (۱۵ ژوئیه) به بیمارستان منتقل شده است. به گزارش «واللا»، نتانیاهو پس از این که برای مدت کوتاهی هوشیاری خود را در خانه‌اش از دست داد، به بخش اوراژانس بیمارستان منتقل شده بود اگر چه وی چند ساعت بعد در پیامی ویدئویی اعلام کرد که حالش خوب بوده و گرما زده شده است. 

پس از آغاز تلاش‌های کابینه رژیم صهیونیستی برای اعمال تغییرات در ساختار قضایی، فلسطین اشغالی به‌ویژه شهرهای مهم آن از جمله تل‌آویو و حیفا هفته‌هاست شاهد تظاهرات پیوسته بوده‌ است.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی کاسته می‌شود و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی این رژیم، کابینه و احزاب سیاسی این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌ها را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند. نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است.