شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#معاون وزیر#رئیس جمهور

تفاوت گزارش خبرگزاری روسیه با آنچه سفیر ایران از قول نماینده پوتین درمورد حاکمیت ملی ایران گفت

شفقنا نوشت: کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در توییتی روز جمعه نوشت: امروز با میخائیل باگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه دیدار داشتم. ضمن گفتگو پیرامون بیانیه اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس، طرف روس  بر موضع ثابت خود در احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان  تاکید کرد

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در توییتی روز جمعه نوشت: امروز با میخائیل باگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه دیدار داشتم. ضمن گفتگو پیرامون بیانیه اخیر شورای همکاری کشورهای خلیج فارس، طرف روس بر موضع ثابت خود در احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورمان تاکید کرد.در این حال نسخه انگلیسی خبرگزاری رسمی روسیه (تاس) در گزارش خود از این دیدار هیچ اشاره ای به تاکید روسیه بر تمامیت ارضی ایران نکرده است.

در این حال نسخه انگلیسی خبرگزاری رسمی روسیه (تاس) در گزارش خود از این دیدار هیچ اشاره ای به تاکید روسیه بر تمامیت ارضی ایران نکرده است.

خبرگزاری تاس نوشت: میخائیل بوگدانوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه روسیه با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیدار کرد و درباره مسائل خاورمیانه پس از نشست گفتگوهای راهبردی روسیه و وزرای شورای همکاری خلیج فارس که در مسکو برگزار شد، گفتگو نمودند.

در این دیدار، طرفین درباره موضوعات مورد علاقه و هماهنگی نزدیکتر رویکردهای اصولی مسکو و تهران درباره مشکلات خاورمیانه، از جمله در نظر گرفتن نتایج دور ششم مذاکرات وزاری خارجه روسیه و شورای همکاری بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با اعلام این خبر به تاس افزود که دیپلمات ارشد روس بنا به درخواست سفیر ایران، کاظم جلالی را پذیرفته است.

خبرگزاری رسمی روسیه هیچ اشاره ای مبنی بر تاکید طرف روس به حفظ تمامیت ارضی ایران نکرده است و دلیل مسکوت گذاشتن این بخش در خبر خبرگزاری رسمی روسیه توضیح داده نشده است.

این در حالی است که بیانیه اجلاس وزاری خارجه روسیه و کشوهای عربی خلیج فارس، اعتراض شدید افکار عمومی، رسانه ها، نخبگان و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را بدنبال داشته است. در بخش مهمی از این اعتراضات، انتظار بر این بوده که روسیه بیانیه ای رسمی در اصلاح موضع خود منتشر کند که تاکنون این اقدام از جانب روسیه صورت نگرفته است و حتی در خبر خبرگزاری تاس از دیدار سفیر ایران نیز از اصلاح موضع اخیر و یا بیان تاکید بر تمامیت ارضی کشورمان به انضمام جزایر سه گانه از جانب طرف روسی سخنی به میان نیامده است.

۳۱۰۳۱۰