شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#طرح ملی مسکن#جدید

چالشی جدید در طرح ملی مسکن / ماجرا چیست؟

چالشی جدید در طرح ملی مسکن / ماجرا چیست؟

در شهر جدید پرند بیش از ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی ساخت رسیده، اما به‌دلیل تقاضای بالا با کمبود زمین مواجه شده است. راه حل چیست؟

شهر جدید پرند بالاترین تعداد متقاضیان نهضت ملی مسکن را در بین شهرهای جدید دارد. در این شهر مجموعا ۲۲۴ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که با توجه به شروط پنج‌گانه از جمله سبز بودن  فرم «ج» تعداد ۷۰ هزار متقاضی تایید شدند. تا پایان سال گذشته در این شهر برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر تعریف پروژه صورت گرفت. وزارت راه و شهرسازی با کمبود زمین برای اجرای پروژه‌ها در این شهر مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده که ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تعریف پروژه شده و در دست اقدام است. با این حال برای ۳۰ هزار متقاضی جدید، کسری زمین وجود دارد که شامل شهرهای هشتگرد، پرند، صدرا، ‌ بهارستان، سهند و گلبهار می‌شود.

علیرضا جعفری قول داده تا پایان سال جاری کسری زمین در این شهرها که شهرهای اصلی محسوب می‌شوند تامین شود.

پرند بیشترین متقاضی در طرح مکن ملی را دارد

در مجموع برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ۲۰ هزار هکتار در حوزه شهرهای جدید نیاز است که هم اینک بالغ بر ۱۵ هزار هکتار تعیین تکلیف و تامین شده است.

اواسط ماه گذشته جعفری اعلام کرد ۱۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن شهر پرند که مشخصا در دولت سیزدهم آغاز شده دارای پیشرفت ۸۵ درصد است که در هفته دولت تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

طی فراخوان‌های انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن ۲۲۴ هزار نفر در شهر جدید پرند ثبت نام کردند که ۷۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که بیش از ظرفیت این شهر است. سهمیه شهر جدید پرند از طرح نهضت ملی مسکن ۲۷ هزار واحد است که تا کنون برای ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته است.