شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#آنلاین#انقلابی

حمایت محسن کوهکن از مشارکت به هر نحو ممکن

حمایت محسن کوهکن از مشارکت به هر نحو ممکن

آرمان ملی آنلاین نوشت: محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس گفت: چنانچه مطالبه مردم مجلس کارآمد انقلابی باشد پای کار خواهند آمد. حضورشان نیز بر این مبنا است که به صرف انقلابی بودن فرد را انتخاب نمی‌کنند بلکه دنبال افراد کارآمد با تجربه می‌گردند. مجلسی را فرض کنید که هم انقلابی باشد و هم سطح تجربه و فهم نمایندگان روی مسائل سطح خیلی بالایی باشد.

یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص انتخابات پیش رو اظهار داشت: همه یک واقعیت را قبول دارند و به نوعی هرکس به این مساله اقرار دارد که عکس العمل‌ها در خصوص نارضایتی از هر دستگاهی کنار کشیدن از صحنه سیاسی و عدم حضور در انتخابات نیست. بخصوص زمانی که مولفه‌های قدرت و اقتدار برای نظام به ویژه در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی برای همه و حتی آنهایی که نارضایتی و ایراد دارند محسوس است.

محسن کوهکن به «آرمان ملی» گفت: هر زمان با آنهایی که انتقادی دارند صحبت می‌کنیم می‌گویند همه مسائل را قبول داریم و اگر بشود در مسائل اقتصادی هم تلاشی شود و مشکلات مرتفع شود شرایط بسیار بهتر می‌شود. وی ادامه داد: همین فضای مجازی کمک کرده که مردم در جریان واقعیت‌هایی که در دنیا هست کم و بیش آشنا شوند. نماینده ادوار مجلس افزود: برای احزاب سیاسی، حاکمیت ، صداو سیما و کسانی که در امر انتخابات هستند باید تلاش گسترده و صادقانه‌ای داشته باشند که اطلاع واقعی ، دقیق و صحیح به جامعه منتقل شود که به مشارکت کمک می‌کند.

کوهکن تاکید کرد: با خیلی‌ها که صحبت می‌کنیم و می‌پرسیم که با عدم مشارکت شما مجلس شکل نمی‌گیرد؟ پاسخ می‌دهند که نه حتما شکل می‌گیرد و کشور بدون مجلس نمی‌شود و مجلس حتما شکل می‌گیرد. مجلس اگر بدون پشتوانه رای بالایی هم باشد شکل می‌گیرد، اما اختیارات این مجلس برای تعیین بایدها و نبایدها که اثار آن در زندگی شما در بخش‌های مختلف اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی خود را نشان می‌دهد می توانید از این چارچوب خارج شوید؛ پس چه بهتر که مشارکت کنید و بعد به دنبال مشارکت مطالبه کنید شما اگر مشارکتی نکنید قطعا حس مطالبه گری شما نیز فروکش خواهد کرد. یعنی احساس نمی‌کنید که باید مطالبه‌گر هم باشید.

وی تصریح کرد: فلذا به حکم عقل و منطق و تجربه باید کار و تلاش گسترده‌ای انجام داد تا افراد و جریانات سیاسی هم برای مشارکت بالا حضور پیدا کنند و هم مطالباتی که هست مطرح کنند. مسئولان هم قطعا و یقینا باید پاسخ گو باشند و با اطلاعات صحیح و درست ایرادها را بپذیرند و آنجاهایی که با اطلاعات غلط یا بعضا در مواردی دشمن کار کرده و اطلاعات نادرستی را در ذهن جوانان کرده ذهن آنها را از این مسائل پاک کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه مطالبه مردم مجلس کارآمد انقلابی باشد پای کار خواهند آمد. حضورشان نیز بر این مبنا است که به صرف انقلابی بودن فرد را انتخاب نمی‌کنند بلکه دنبال افراد کارآمد با تجربه می‌گردند. مجلسی را فرض کنید که هم انقلابی باشد و هم سطح تجربه و فهم نمایندگان روی مسائل سطح خیلی بالایی باشد.

۲۱۶۲۲۰