شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت یک کالای مهم حسابی گران می‌شود

قیمت یک کالای مهم حسابی گران می‌شود

با اینکه قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت اما طی هفته گذشته ۲ درصد افزایش را ثبت کرد و پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده نیز تقویت شود.

با تقویت ارزش دلار قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از یک دلار کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 49 سنت کاهش 79.87 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 47 سنت کاهش 75.42 دلار معامله شد.

جان کیلداف، تحلیلگر «Again Capital» گفت، به نظر می‌رسد این کاهش به علت برداشت سود از افزایش قیمت نفت بوده است.

ارزش شاخص دلار پس از اینکه به کمترین رقم 15 سال گذشته کاهش یافته بود، دوباره افزایش یافته است. هرچه ارزش دلار بیشتر می‌شود، قیمت نفت برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر تمام می شود.

راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک مدیریت سرمایه آمریکا معتقد است، کاهش تورم، برنامه‌های پر کردن مجدد ذخایر راهبردی آمریکا، کاهش عرضه و اختلال در بازار، سبب شود تا هفته آینده باز هم از قیمت‌ها حمایت شود.

قیمت نفت در هفته گذشته به علت اختلال در عرضه نفت در لیبی و نیجریه نزدیک به 2 درصد افزایش یافت.

چندین میدان نفتی در لیبی روز پنجشنبه به دلیل اعتراض‌های داخلی تعطیل شدند. همچنین شرکت شل بارگیری نفت نیجریه را به دلیل نشت احتمالی در یکی از پایانه‌ها متوقف کرده است.

برآوردها نشان می‌دهد که احتمالا تولید 370 هزار بشکه نفت لیبی در روز و 225 هزار بشکه نفت نیجریه متوقف شده باشد.

از طرفی صادرات نفت روسیه نیز به میزان چشمگیری کاهش یافت و اگر این روند ادامه یابد، با توجه به برنامه کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات این کشور در ماه آگوست، قیمت نفت هفته آینده افزایش می‌یابد.