شهر خبر

ضربه کاری رئیس جمهور به این پروژه

واقعیت این است که سیاست اصلی رسانه‌ایی غرب که سرمایه‌داران صهیونیسم در نیویورک و در لندن و… هدایت آن را به عهده دارند، با محوریت‌ «ایران در انزوا» ادامه داردکه دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضربه کاری به آن زد.

ابوالقاسم قاسم زاده: اگر به تاریخ استعماری غرب (آمریکا، انگلیس، فرانسه) آگاهی پیدا کنید، در می‌یابید که این کشورها سال‌های سال سراسر قاره آفریقا را با مفهوم و باور استعماری در سلطه سیاسی، فرهنگی و به ویژه اقتصادی خود گرفتند؛ به طوری که این تاریخ از ننگین‌ترین سیر تاریخی بشر خوانده می‌شود.

در گذر این تاریخ است که «نژاد پرستی» حاکمیت‌های غربی در آمریکا و اروپا سال‌های سال سراسر قاره آفریقا و اغلب کشورهای آن را در گروگان خود داشت، معادله اصلی این گروگانگیری استعماری غرب از سراسر قاره آفریقا و کشورهای آن را می‌توان با شاخص‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی محک زد. واژگان برده و برده‌داری را آمریکایی‌ها در سراسر قاره آفریقا حک کردند و رسمیت تاریخی دادند.

انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها هر کدام سال‌های طولانی با بهانه گسترش «تمدن» برتر غرب با «مفهوم نژاد برتر» کارنامه‌ای از استعمار و «استثمار» در کشورهای آفریقایی برجا گذاشتند که سال‌ها در متون تاریخی ـ سیاسی، گزاره آفریقا «سرزمین وحشی‌ها» را در افکار جهانیان چنان ذهن‌سازی کردند که بخشی از آن را در ادبیات به جامانده از «فرانس فانون» در مبارزات الجزایری‌هاو همچنین در سیر مبارزات ضد «آپارتاید» ـ نژاد پرستی ـ «نیلسون ماندلا» در آفریقای جنوبی می‌توانید دریابید.

در این میان تاریخ مبارزاتی دو کشور مهم آفریقایی یعنی الجزایر و آفریقای جنوبی شاخص است که نکبت بارترین تاریخ نژادپرستی در جهان از سوی فرانسوی‌ها،‌ انگلیسی و البته آمریکاست.

اما آنچه تا اکنون از این اسناد تاریخی مکشوف، نقد و بررسی نشده، جایگاه تفکر نژاد پرستانه صهیونیسم است که دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه به ویژه از پایان جنگ جهانی دوم در سراسر قاره آفریقا و در اغلب کشورهای آن اجرا کردند.

در سیر این تاریخ سیاسی ـ اجتماعی کشورهای آفریقایی، همواره اسلام و باورهای اسلامی در این قاره به ویژه در ریشه‌یابی سیر تاریخی قیام‌های مردم و مبارزه علیه نژاد پرستی (صهیونیستی ـ غربی) درخشش خاص دارد. بخش مهمی از مبارزات هویت شناسی امروز از کشورهای آفریقایی و مردم آن در مفاهیم باورهای اسلامی نهفته است.

دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ۱۱ سال از سه کشور آفریقایی را می‌توان نقطه عطف جدید از ترسیم روابط دو و چندجانبه سیاسی ـ فرهنگی و البته اقتصادی و سرمایه‌ای با کشورهای آفریقایی ارزیابی کرد؛ همانگونه که رئیس جمهوری در این سفر گفت:«… دست همه دولت‌های قاره آفریقا را به گرمی می‌فشاریم. آفریقا قاره ظرفیت‌ها است. نگاه ما در جمهوری اسلامی ایران به آفریقا نگاه به کشورهای دارای استعداد، ظرفیت، نیروهای انسانی با استعداد، دارای ذخایر مادی و معنوی، منابع طبیعی و معدنی است.» رئیس جمهوری ایران گفت:

« در گام اول افزایش ۱۰ برابری همکاریهای اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی هدف‌گذاری شده است.» جمله پایانی این نوشته کوتاه، یادآوری بایکوت خبری ـ سیاسی دیدار رسمی رئیس جمهوری آمریکا از سه کشور آفریقایی از سوی رسانه‌های غربی است که سلطه صهیونیستی در این رسانه‌ها با برجسته کردن خبرهای موازی از جریان تبلیغی خبری ـ رسانه‌ای درباره ایران، همچنین نشست ناتو درباره بحران جنگ در «اوکراین» اجرا کردند تا اخبار دیدار رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران در «محاق» قرار گیرد.

واقعیت این است که سیاست اصلی رسانه‌ایی غرب که سرمایه‌داران صهیونیسم در نیویورک و در لندن و… هدایت آن را به عهده دارند، با محوریت‌ «ایران در انزوا» ادامه داردکه دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضربه کاری به آن زد.